Aquesta pàgina requereix tenir activat el javascript per a funcionar correctament

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació, així com cookies de complement de xarxes socials. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

Tancar

Adhesió al conveni entre l’ICAB i l’Institut Municipal d’Hisenda (IMH). Carpeta professional

Descripció i utilitats del Conveni

El Conveni de col·laboració, signat el 25 de maig de 2004, entre l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona i l’Institut Municipal d’Hisenda permet als advocats/des col·legiats/des en aquesta Corporació i a les societats professionals inscrites al Registre de Societats Professionals del Col·legi, realitzar tràmits telemàticament amb l’Institut Municipal d’Hisenda.

En el marc d’aquest Conveni, l’Ajuntament de Barcelona ha creat la Carpeta Professional, que permet als advocats/des consultar:

1.    Les dades identificatives dels seus clients, pagaments fets en els darrers dotze mesos, deutes pendents de pagament, immobles i vehicles amb adreça a la ciutat de Barcelona, activitats econòmiques, plus vàlues pagades, guals a nom del client, multes/sancions i domiciliacions bancàries vigents.
2.    Fer tràmits telemàticament en nom de terceres persones.
3.    Seguir l’estat de les peticions en curs, un cop que el client els ha atorgat la representació.

Requisits per a utilitzar la Carpeta Professional

1.    En el cas de persona física, estar col·legiat/da i en el cas de societat professional, estar inscrita en el registre de societats professionals del Col·legi.
2.    Estar adherit al Conveni amb l’Institut Municipal d’Hisenda i el Col·legi d’Advocats de Barcelona.
3.    Disposar de certificat digital (entre d’altres el certificat ACA).
4.    Tenir concedida la representació per part del client per accedir a les dades i fer determinats tràmits:
•    Autoliquidacions i estimacions de plus vàlua
•    Obtenció de documents de pagament
•    Domiciliacions.
•    Pagaments de tributs, multes i preus públics
•    Presentació telemàtica de recursos contra tributs i multes
•    Sol•licituds de devolució d’ingressos
•    Certificats de pagament
•    Canvi d’adreça fiscal
•    Fraccionaments.
•    Autoliquidacions de l’impost de Vehicles i de residus
•    Cites amb l’IMHB
•    Certificats negatius de deute

Tràmits  per adherir-se al Conveni

Els tràmits per adherir-se al Conveni són els següents:

1.- Complimentació i presentació al Servei d’Atenció Col·legial del document individualitzat d’adhesió al Conveni de col·laboració entre l’ICAB i l’Institut Municipal d’Hisenda i de l’autorització de tramesa de dades de caràcter personal, que trobareu a peu de pàgina.

2.- El Col·legi tramet  les dades dels advocats/des i societats professionals que han sol·licitat adherir-se al Conveni a l’Institut Municipal d’Hisenda. Transcorreguts 5 dies aproximadament des d’aquest enviament, els lletrats/des o les societats professionals ja poden accedir a la seva carpeta professional directament en  www.bcn.cat/hisenda.

El temps aproximat de la resolució de la seva sol·licitud és de 7 dies.

Per a més informació sobre el funcionament de la Carpeta Professional podeu adreçar-vos a:
www.bcn.cat/hisenda
Telf.93.402.37.34
E-mail: imhad@bcn.cat

 

Documents

Contacts

    • ICAB Departments 
    Mallorca, 283 - Planta 0
    08037 Barcelona , Barcelona - España

    T. 93 601 12 12 - EXT. 5324 F. 93 487 65 03 E. sac@icab.cat