Aquesta pàgina requereix tenir activat el javascript per a funcionar correctament

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació, així com cookies de complement de xarxes socials. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

Tancar

Adhesió al conveni de col·laboració Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT)

Descripció del Conveni

El conveni de col·laboració, signat el 3 de febrer de 2000, entre el Col·legi de l'Advocacia de Barcelona i l’Agència Tributaria Estatal, permet als advocats, que s’hi adhereixin, efectuar per via telemàtica la presentació de declaracions, comunicacions i altres documents tributaris en nom i representació de terceres persones.

El temps aproximat de la resolució de la seva sol·licitud és de 2 dies.

Requisits mínims

Per a la utilització del sistema de presentació per via telemàtica que ofereix el  Conveni, les persones col·legiades i les societats professionals inscrites al Col·legi, hauran de disposar del següent:

  • Certificat emès per l’Autoritat de Certificació de la Advocacia  (ACA) o el certificat d’usuari expedit per la Fabrica Nacional de Moneda i Timbre (FMNT).

- El certificat ACA es podrà obtenir demanant cita prèvia des de la pàgina web de l’ICAB (www.icab.cat) a Col·legiats/ Tràmits i Serveis/ Serveis ACA/ Sol·licitud Certificat/ Reserva de Cites. En el dia i hora reservada, el col·legiat/da haurà de personar-se en el Servei d’Atenció al Col·legial per a la tramitació del certificat digital i serà imprescindible aportar original i fotocòpia del DNI/NIE en vigor.           

- El certficat de la FNMT s’ha de descarregar des de la pàgina web de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (www.fnmt.es), en l’apartat  “Obtenga su certificado Digital-Ceres”. És important que la sol·licitud i descàrrega del certificat es realitzin amb el mateix equip i navegador.

  • L’equip informàtic que compleixi amb els requeriments que, a aquests efectes, l’Agència Tributaria Estatal té disponible al portal tributari: www.aeat.es.
  • La representació dels contribuents en nom dels quals actuen, en els termes establerts en l’article 43 de Llei general tributària i en l’article 32 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
  • Compliment dels requisits que per al tractament automatitzat de dades de caràcter personal s’exigeix en la normativa vigent i, en particular, en la Llei orgànica 5/1992, de 29 d’octubre, de regulació del tractament automatitzat de dades de caràcter personal.

Passes a seguir per a l’adhesió al Conveni

1.- Cal complimentar l’imprès de sol·licitud d’adhesió al Conveni  disponible a peu de pàgina (Model 1 per a persones físiques/Model 2 per  a societats professionals inscrites en el Registre de societats professionals del Col·legi), i adreçar aquest al Servei d’Atenció Col·legial per e-mail (sac@icab.cat) o bé presencialment.
    
2.- El Col·legi tramet a l’Agencia Estatal d’Administració Tributària  les dades dels advocats/des i societats professionals que han sol·licitat adherir-se al Conveni. Transcorreguts 2 dies aproximadament des d’aquest enviament, els lletrats/des  o les societats professionals hauran de donar-se d’alta com a col·laboradors socials des de la pàgina web de l’Agència Estatal d’Administració Tributària (www.aeat.es), en l’apartat: “Col·laboradors”> “col·laboració social en la presentació de declaracions”>”cens de col·laboració social: alta, baixa i comprovació en cens”> “tràmits de col·laboradors socials de l’àmbit de l’assessoria fiscal o la gestió tributària”>”alta en el cens de col·laboradors socials”.

Documents

Contacts

    • ICAB Departments 
    Mallorca, 283 - Planta 0
    08037 Barcelona , Barcelona - España

    T. 93 601 12 12 - EXT. 5324 F. 93 487 65 03 E. sac@icab.cat