Departament de Biblioteca | Biblioteca | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: 48h OPEN HOUSE BCN 2021 | L'ICAB obre les seves portes a la ciutadania el dissabte 23 d’octubre, tot mostrant el Palauet Casades i la Biblioteca

Les visites es faran en grups reduïts (20 persones) durant l'horari de 15 a 19h. Les persones col·legiades que s'identifiquin, no hauran de fer cua a l'entrada.

Fri Oct 22 00:00:00 CEST 2021

L’edició del festival d’arquitectura 48h Open House BCN torna a ser presencial aquest 2021, i entre els espais a visitar hi ha el Palauet Casades i la Biblioteca de l'ICAB.

Per aquest motiu, la seu històrica del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) des de 1923 obre les seves portes a la ciutadania el dissabte 23 d’octubre de 2021, per tal que es pugui conèixer aquest espai arquitectònic emblemàtic de finals del segle XIX, situat al cor de l’Eixample barceloní.

El Palauet Casades és un palauet classicista de planta rectangular i aspecte palatí que s'organitza al voltant d’un pati central, cobert per una claraboia i format per columnes de marbre multicolors (Pati de Columnes).

L’ampliació de l’edifici al carrer Roger de Llúria replica la façana original i relliga el conjunt amb una façana aixamfranada, lleugerament enretirada de la línia del carrer, que esdevé l’entrada principal. Està presidida, al coronament, per quatre escultures de cos sencer. El seu interior alberga la Biblioteca, que és una de les biblioteques jurídiques privades més importants d’Europa.

El 48h Open House BCN 2021 ofereix durant els dies 23 i 24 d'octubre més de 250 activitats (visites a edificis i itineraris) que no requereixen inscripció prèvia. Consulteu l’horari, l’adreça i l’espai al web: http://www.48hopenhousebarcelona.org

#ohb21