Fundació Privada Sant Raimon de Penyafort | Fundació Privada Sant Raimon de Penyafort

Col·labora amb la Fundació Degà Ignasi de Gispert, un llegat que beneficia l’advocacia

Les aportacions a l’Obra Social que realitza la Fundació Degà Ignasi de Gispert es poden desgravar en la renda.

Tue Apr 11 14:02:59 CEST 2023

La Fundació Degà Ignasi de Gispert realitza des de l'any 1999 Obra Social en benefici dels col·legiats/des i de persones vinculades a aquests, inscrits al Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), oferint ajut econòmic en situacions temporals d’infortuni, estat precari i/o greus dificultats per raons de malaltia, accident o jubilació.

Sens dubte, aquest període d’emergència sanitària que ha suposat la pandèmia ha comportat uns sentiments d’incertesa i vulnerabilitat que no havíem tingut mai tan presents. I no era que abans no haguessin existit situacions desconcertants o que ens inspiressin feblesa, és que poques vegades la nostra generació havia sentit tan a prop i tan generalitzats els problemes d’una crisi global.  Molts àmbits de la nostra societat s’han vist impactats amb un alt cost de salut, econòmic i social.

Les circumstàncies excepcionals que directa o indirectament hem viscut ens impulsen, més que mai,  a empatitzar amb les persones que passen per un mal moment:  és el moment de posar-nos en la pell dels altres i pensar que un altre dia ens pot passar a nosaltres. La crisi ens ha permès adonar-nos del valor de la cooperació, la generositat, la gratitud i, en definitiva, la justícia.

Aquest terme, la justícia, ens interpel·la particularment a tots els/les membres de l’advocacia. Per aquest motiu, és necessari exercir la solidaritat en la mesura de les nostres possibilitats. Ens cal treballar per millorar les condicions de vida del nostre entorn, i en el nostre cas, en benefici dels col·legiats/des i persones properes. Per aquest motiu, la tasca que la Fundació degà Ignasi de Gispert  porta  fent des del seu naixement cobra una especial rellevància en l’actualitat.

Per tal que aquesta tasca sigui efectiva i arribi a tots els qui ho necessiten, calen recursos econòmics i humans. Per aquesta raó, us demanem comptar amb la vostra col·laboració, suport i interès.

Podeu participar en l’Obra Social de la Fundació fent una aportació econòmica, a través del formulari de donacions que hi ha instal·lat a la nostra pàgina web: https://www.fdignasidegispert.cat/

Les aportacions a la Fundació Degà Ignasi de Gispert es poden desgravar en la renda.

Fent una donació a la Fundació us podeu beneficiar dels incentius fiscals de la Llei 49/2002 de Règim Fiscal de les Entitats sense afany de lucre i Incentius al mecenatge. Així, per exemple, si una persona física fa una donació de 12 euros al mes, la desgravació per IRPF és de 9,6 euros per mes, amb la qual cosa el cost real de donació mensual és 2,4 euros. O dit d’una altra manera, amb el cost d’un petit desdejuni podeu contribuir a ajudar a molts i moltes companyes.

La quantia a aportar és la que vosaltres vulgueu pel temps que vulgueu.

Si ets una persona física (IRPF)*
Fent una donació d'1€ fins a 150€:
• Deducció d'un 80% a la declaració de la renda.
Fent una donació superior a 150€:
• Dels primers 150€ et podràs deduir un 80% a la declaració de la renda.
• De l'import restant et podràs deduir un 35% a la declaració de la renda.
• A més, un 5% a partir del 3r any si la donació és a la mateixa entitat per un import igual o superior.
* Fins a un 10% de la base imposable.
Ets una persona jurídica (IS)
Fent una donació de qualsevol import:
• Et podràs deduir un 35% a l'impost de societats.

A més, un 5% a partir del 3r any si la donació és a la mateixa entitat pel mateix import o superior

Així mateix, si necessiteu ajut per part de la Fundació, podeu posar-vos en contacte per correu electrònic a: fundacio@icab.cat

Col·labora amb la Fundació a través d’una herència altruista!

També podeu col·laborar amb la Fundació degà Ignasi de Gispert a través de testaments solidaris, una pràctica creixent en el nostre país,  a través de la qual podeu deixar els béns que desitgeu –ja siguin diners, obres d’art, joies o immobles- per tal de contribuir a què l’obra social que desenvolupem pugui seguir ajudant a companys i companyes de professió que es troben en una situació precària. Fer una herència solidària és un gest de generositat molt valuós, un llegat per a l’advocacia!

Moltes gràcies a tots/es els membres de l’ICAB pel compromís amb els valors  de solidaritat i justícia que comparteixen amb la Fundació degà Ignasi de Gispert.  Us animem a treballar en l'objectiu comú de mantenir el benestar dels col·legiats/des i les seves famílies.