Sanitari | Titulars | Secció de Dret Sanitari

El Pati de Columnes acull un acte en homenatge a tres dels col·legiats fundadors de la Secció de Dret Sanitari de l’ICAB

El dilluns 13 de febrer de 2023 ha tingut lloc al Pati de Columnes del Palauet Casades un acte per retre homenatge als col·legiats Francesc José María Sánchez, Josep Corbella i Duch i Mariano Gómez Jara, que van ser membres fundadors de la Secció de Dret Sanitari de l’ICAB, havent-la impulsat i liderat des de les diverses responsabilitats que tots ells han assumit en el si de la mateixa.

Mon Feb 13 21:00:00 CET 2023

Amb aquest reconeixement s’ha honrat l’esforç, la perseverança i l’empenta de la trajectòria d’aquests tres reconeguts juristes en una matèria tan important com específica, com és el Dret Sanitari.

L’acte ha estat presidit pel degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez, el diputat de la Junta de Govern Carles Garcia Roqueta, així com l’actual presidenta de la Secció de Sanitari, Lucía Cristea.

Les "laudatio" han anat a càrrec d'Ignasi Pidevall Borrell, a Josep Corbella i Duch; de Núria Gómez Marichalar, a Mariano Gómez Jara; i de Ramón Figueres Sabater, a Francesc José Maria Sánchez.

L’any 1997 es va fundar la Secció de Dret Sanitari de l'ICAB, sent el seu primer president el company Mariano Gómez Jara, el seu primer vicepresident, el company Josep Corbella i Duch, i el seu primer secretari, el company Francesc Tàrrega Marques (qui havia estat vicepresident del que va ser l’Institut de Psicologia, Sociologia i Medicina Jurídiques del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona).

Des de llavors, la Secció no ha parat de fer activitats, que es poden comptar per milers. Tant formatives, amb nombrosos cursos (alguns dels quals acumulen ja 33 edicions), conferències, tallers pràctics i webinars; com reivindicatives dels drets sobre l’autonomia i la dignitat de les persones en l’àmbit de la sanitat i de les prestacions socials i d’assistència.

Francesc, Josep i Mariano, enhorabona per aquesta distinció que rebeu no només del Col·legi, sinó també dels vostres companys i companyes en agraïment per les vostres aportacions en aquest àmbit tan important per al dret i per a les persones.

Felicitats!