Comissió per a la promoció dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) | Comissió per a la promoció dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) | Deganat | Titulars

L'ICAB organitza el Webinar ‘Dona, Drets Humans i Justícia' amb motiu del 76è aniversari de les Nacions Unides

Amb ocasió dels 76 anys de les Nacions Unides, aquest dimarts, 19 d'octubre de 2021, s'ha celebrat un webinar sobre el paper de la Dona, els Drets Humans i la Justícia, organitzat pel Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB)

Tue Oct 19 00:00:00 CEST 2021

La degana de l'ICAB i presidenta del Consell de l'Advocacia Catalana, Mª Eugènia Gay, ha donat la benvinguda al webinar amb un vídeo de presentació en què ha volgut destacar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030: "Hem de convertir la riquesa en diversitat i preservar la inclusió per aconseguir un nou model de governança i impulsar de manera definitiva els ODS de l'Agenda 2030".

La primera de les dues taules del webinar, titulada "Justícia i igualtat", l'ha moderat Rosa Peña, diputada de l'ICAB i responsable de RRII, que ha apuntat: "L'accés a la justícia és un dret fonamental i un Objectiu de Desenvolupament Sostenible essencial de les Nacions Unides per a la consecució d'un món més pròsper, sostenible i just".

Per la seva banda, l'advocada, consultora i formadora en creativitat innovadora, Cristina M. Ruiz Pérez, ha destacat com és d'important l'accés a la justícia de les dones i la capacitat transformadora que comporta: "Parlem d'un impuls transformador per al desenvolupament sostenible i un ferm compromís amb la igualtat i la justícia. És essencial treballar per a un accés a la justícia en igualtat de condicions i una perspectiva de gènere".

En aquesta primera taula també ha participat l'advocada i presidenta de l'Associació de Dones Juristes Europees (EWLA), Katharina Miller. "Els tractats internacionals són molt importants i amb aquests podem canviar el sistema des de fora. Ara bé, són eines jurídiques que també s'han de canviar per dins amb sancions per al seu compliment. Hem de treballar amb educació, amistat i diàleg", ha afirmat.

La segona taula, sobre "Drets humans i gènere", l'ha presentat Susana Ferrer, diputada de l'ICAB i responsable d'ODS, que ha apuntat: "Aquest és un tema que afecta a totes i a tots, sense distinció de gènere".

La primera a intervenir en aquesta segona taula ha estat la presidenta de la Fundació Wolters Kluwer, Cristina Sancho: "M'agradaria homenatjar les dones que l'any 1948 van fer possible la Declaració Universal de Drets Humans i a les advocades que avui dia lluiten cada dia exposant la seva integritat física per defensar i protegir els Drets Humans", ha dit.

A continuació, la presidenta de la Comissió de Justícia Penal Internacional i Drets Humans de l'ICAB, Erika Torregrossa, ha continuat recordant que avui és el Dia contra el Càncer de Mama i que 1 de cada 2 dones té la possibilitat de patir-lo. La jurista ha manifestat que "les dones en tots els àmbits hem de treballar i sumar esforços per defensar els nostres drets i hem de fer-ho sempre amb sororitat".

Finalment, la presidenta de l'Associació de Dones en el Sector Públic, Concepció Camps, ha manifestat: "És fonamental el paper de les institucions públiques. Les dones en els llocs de decisió i de poder condueixen a la igualtat real i a la fi de la bretxa de gènere".

L'acte ha estat clausurat per la diputada de la Junta de Govern de l'ICAB i responsable d'ODS, Susana Ferrer, que ha agraït l'organització d'aquest acte per commemorar els setanta-sis anys de les Nacions Unides donant protagonisme a la dona, els Drets Humans i la justícia.

• Titulars

Diputats/des de Guàrdia ICAB

Podeu consultar el calendari dels Diputats de Guàrdia del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) de cada mes, actualitzat, a la pàgina web col·legial. El trobareu a EL COL·LEGI>CONEIX EL COL·LEGI>Diputats/des de Guàrdia.
  • Titulars

La CRAJ informa: Informació sobre les eines Judicials del Territori Ministerio

La Direcció General de Transformació Digital de l'Administració de Justícia informa que s’amplia el número màxim de elements descarregables a través del visor d’Expedients Judicials.
  • Premis i Beques | Titulars | Premis, Beques i Subvencions

Participa als Premis ICAB 2023! Tens temps fins al 3 d'abril del 2024

S'ha ampliat el termini de presentació de les candidatures fins al 3 d'abril de 2024 dels següents Premis Jurídics que convoca l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB).