Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ)

La CRAJ informa: Agència Tributària de Catalunya. Informació sobre la campanya de Renda i Patrimoni 2021

Us informem que la campanya de la renda 2021 a l’Agència Tributària de Catalunya, tindrà les característiques següents:

Fri May 06 12:55:31 CEST 2022

Servei d’atenció telefònica: per demanar cita prèvia, fins al 29 de juny, a través del telèfon 901 22 33 44, gestionat per l’AEAT, indicant una data i franja horària preferents. Amb posterioritat, a partir del dia 9 de maig, l’ATC es posarà en contacte amb el contribuent per oferir l’assessorament i facilitar-li la presentació de la declaració per telèfon.

Servei d’atenció presencial: des del 26 de maig fins al 29 de juny, també es podrà sol·licitar, a través del telèfon 901 22 33 44, cita prèvia per rebre atenció presencial a les oficines de l’Agència Tributària de Catalunya a partir de l’1 de juny.

A la campanya de l’impost sobre el patrimoni 2021: s’oferirà atenció presencial amb cita prèvia del 13 al 22 de juny a les oficines centrals de l’ATC i a les delegacions territorials a Girona, Lleida i Tarragona.

En relació a les deduccions en el tram autonòmic de l’IRPF:

Enguany, es manté la deducció per doble pagador a la quota íntegra autonòmica de l’IRPF, aprovada pel Govern de la Generalitat per mitjà del Decret llei 36/2020, de 3 de novembre, de mesures urgents en l'àmbit de l'impost sobre les estades en establiments turístics i de l'impost sobre la renda de les persones físiques. Se la poden aplicar els contribuents que el 2021 hagin estat afectats per un ERTO, s’hagin quedat a l’atur o hagin obtingut ingressos procedents d’un segon pagador. Cal tenir present que aquesta deducció no apareix aplicada automàticament a l’esborrany de la declaració de la renda. Això vol dir que ha de ser el mateix contribuent qui ha de marcar la casella corresponent per indicar que té dret a aquesta deducció.

També es mantenen la resta de deduccions a la quota autonòmica que es podien aplicar a la declaració de l’any passat, com ara, les relacionades amb l’habitatge habitual (adquisició, lloguer o rehabilitació), el naixement o adopció de fills, el pagament d’interessos de préstecs per a estudis universitaris, per viduïtat, per donacions a determinades entitats o per inversions d’àngels inversors. El detall de totes aquestes deduccions es pot consultar a la seu electrònica de l'ATC.

• Pel que fa a la tributació dels treballadors autònomsque l’any 2021 han rebut un ajut en forma de prestació econòmica única prevista en el Decret llei 7/2020, de 17 de març , o un ajut previst en el Decret llei 39/2020, de 3 de novembre, l’han de declarar d’acord amb aquests criteris.

Per ampliar la informació, podeu consultar la seu electrònica de l’Agència Tributària de Catalunya.

• Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ)

• Mallorca, 283
      Barcelona, Barcelona (Espanya)