Departament Internacional | Departament Internacional ICAB | Sant Raimon de Penyafort | Titulars

Les Trobades de Barcelona – Memorial Jacques Henry 2022 aborden la protecció dels Drets Humans d’acord amb el Dret Internacional

El divendres 4 de febrer de 2022 s’han celebrat les tradicionals Trobades de Barcelona-Memorial Jacques Henry’ coorganitzades per l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) i la Federació dels Col·legis d’Advocats d’Europa (FBE),  i han versat sobre  la protecció dels Drets Humans d’acord amb el Dret Internacional.

Fri Feb 04 00:00:00 CET 2022

La diputada de la Junta de Govern de l’ICAB responsable de Relacions internacionals, Rosa Peña, ha obert la sessió en la qual han intervingut Dominique Attias, presidenta de la Federació de Col·legis d’Advocats d’Europa (FBE) i de la baronessa Helena Kennedy, membre de ‘The House of Lords and Chair of Justice the British arm of the International Comission of Jurist’.

Les trobades s’han dividit en dues taules de debat amb l’objectiu d’abordar i reflexionar sobre la protecció, l'aplicació i l'ús dels Drets Humans com a mecanisme de canvi i progrés cap a un món més just i igualitari, però sense obviar la fragilitat i vulneracions a les que sovint estan sotmesos.

La primera, titulada “Eines de drets humans per canviar el món”, ha comptat amb la participació de Francesco Caia, president de l’Observatori Internacional dels Advocats en Perill (OIAD);  Brian Frenkel, Assessor de Drets Humans i Afers Humanitaris a la Missió Permanent a l'ONU; Marci Górski, advocat del Torn d’Ofici i professor de la Universitat de Lódz; Claudia Jiménez, professora associada de Dret públic internacional i Directora de Departament de Dret Públic i Ciències històricojurídiques de la Universitat de Barcelona  i de Marina Silvia Mori, membre del Col·legi d’Advocats de Milà i membre de l’European Observatory Union of Italian Criminal Chambers. Tots ells han intervingut sota la moderació de Maria Chica, membre de la Comissió de Relacions Internacionals de l’ICAB.

La segona taula, titulada "La fragilitat dels drets humans" ha comptat amb la participació de James  MacGuill, president del Consell de Col·legis d’Advocats d’Europa (CCBE); Hervé Chemoli, president de la Unió Internacional d’Advocats (UIA); Javier Cremades, president de la World Jurist Association (WJA); Claudio Visco, secretari general de la International Bar Association; Nancy Stattford, catedràtica de Dret Internacional de la American Bar Association (ABA), i François Barré, expresident de l’Associació Internacional de Joves Advocats (AIJA). Ha moderat la sessió Milagros Poal Manresa, vocal de la Comissió de Relacions Internacionals del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona.

Per tancar l’acte, Maria Barrancho, membre de la Comissió de Relacions Internacional de l’ICAB, ha exposat les principals conclusions de les taules realitzades i Clarisse Surin, membre del Consell de Col·legis d’Advocats de París ha  presentat el ‘Repit Program -Shelter program and respite scheme for threatened Lawyers’ per tal que l’advocacia conegui l’existència d’aquest programa on es poden acollir advocats i advocades que sentin amenaçats arran de la defensa dels drets i llibertat de la ciutadania.

A través de les Trobades de Barcelona-Memorial Jacques Henry’ -celebrades en format blended (presencialment a la 8a planta i on-line, a través de ZOOM) en el marc de Sant Raimon de Penyafort 2022- es vol potenciar la internacionalització de l’advocacia barcelonina.

• Titulars

Diputats/des de Guàrdia ICAB

Podeu consultar el calendari dels Diputats de Guàrdia del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) de cada mes, actualitzat, a la pàgina web col·legial. El trobareu a EL COL·LEGI>CONEIX EL COL·LEGI>Diputats/des de Guàrdia.
  • Titulars

La CRAJ informa: Informació sobre les eines Judicials del Territori Ministerio

La Direcció General de Transformació Digital de l'Administració de Justícia informa que s’amplia el número màxim de elements descarregables a través del visor d’Expedients Judicials.
  • Premis i Beques | Titulars | Premis, Beques i Subvencions

Participa als Premis ICAB 2023! Tens temps fins al 3 d'abril del 2024

S'ha ampliat el termini de presentació de les candidatures fins al 3 d'abril de 2024 dels següents Premis Jurídics que convoca l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB).