Normativa | Comissió Normativa | Novetats Jurídiques / Jurisprudència

Llei 3/2022, del 24 de febrer, de convivència universitària

Publicada en el BOE del 25 de febrer de 2022.

Mon Mar 28 17:00:00 CEST 2022

Entrada en vigor: 26.02.2022

Es deroga expressament el Decret de 8 de setembre de 1954, pel qual s'aprova el Reglament de Disciplina Acadèmica dels Centres Oficials d'Ensenyament Superior i d'Ensenyament Tècnic dependents del Ministeri d'Educació Nacional.

Aquesta llei té per objecte establir les bases de la convivència en l'àmbit universitari, fomentant la utilització preferent de modalitats alternatives de resolució dels conflictes que poguessin alterar-la, o que impedeixin el desenvolupament normal de les funcions essencials de docència, investigació i transferència del coneixement. Així mateix, la llei estableix el règim disciplinari de l'estudiantat universitari

Es determina l’àmbit subjectiu d’aplicació i s’indica que les universitats públiques i privades aprovaran les seves pròpies Normes de Convivència, que seran de compliment obligat per a tots els membres de la comunitat universitària, tant pel que fa a les seves actuacions individuals com col·lectives. Les Normes de Convivència establiran disposicions relatives a les mesures de prevenció i resposta davant de la violència, discriminació, o assetjament per les causes assenyalades en aquesta llei, que seran aplicables a l'estudiantat, al personal docent i investigador i al personal d’administració i serveis, sigui quin sigui l’instrument jurídic de vinculació amb la universitat, sens perjudici de l’aplicació de la normativa laboral o del règim disciplinari que correspongui.

Es determinen les faltes i sancions aplicables a l'estudiantat de les universitats públiques, sens perjudici de les regulacions establertes per les comunitats autònomes en l'àmbit de les seves competències. L'estudiantat de les universitats públiques queda subjecte al règim disciplinari establert en aquesta llei respecte de l'activitat desenvolupada a les instal·lacions, sistemes i espais de la universitat

Es tipifiquen i regulen les faltes disciplinàries, les seves sancions i el règim disciplinari en general

[LLEIS APROVADES. CORTS GENERALS]