Comissió de Protecció dels Drets dels Animals

Lliurament de la medalla de l'ICAB a la Comissió de Protecció dels Drets dels Animals

Aquest 20 de març s’ha lliurat la medalla del Col·legi, la més alta distinció que pot atorgar l’ICAB, a la Comissió de Protecció dels Drets dels Animals (CPDA) en reconeixement a la seva tasca en la defensa i promoció d'aquesta matèria.

Mon Mar 20 08:59:00 CET 2023

El l’acte hi han participat el degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, la diputada responsable de la CPDA, Carmen Valenzuela, els diputats Carles Garcia Roqueta i Frederic Munné, la secretària de la Junta de Govern en el moment de fundar-se aquesta institució, Anna Maria Pibernat, així com membres fundadors d’aquesta comissió, entre ells Magda Oranich, Carles Soliva, i membres actuals.

La CPDA de l’ICAB va ser pionera a tot l'Estat, ja que va ser la primera Comissió en el si d’un col·legi de l’Advocacia, l’any 2002, per vetllar pels drets dels animals tot impulsant canvis legislatius que permetessin apropar la legislació espanyola a d’altres on hi ha un major respecte vers aquests éssers vius.

Precisament, l’1 de juliol del 2022, la CDDA va fer una acte commemoratiu per celebrar els seus 20 anys d’existència, que han permès contribuir al canvi de paradigma en la societat en relació al reconeixement i protecció dels drets dels animals.

Els principals objectius assolits arran del treball de la CPDA al llarg de dues dècades són:

• Participació en la previsió legal de la “quota de sacrifici zero d’animals” a les gosseres de Catalunya l’any 2003
  • Contribució a la primera tipificació del maltractament com a delicte penal l’any 2004
  • Recolzament al procés de decisió del tancament del canòdrom de Barcelona l’any 2006
  • Participació activa en la iniciativa legislativa popular per la supressió de les curses de braus a Catalunya l’any 2010
  • Aportacions a les reformes legals de prohibició de caça d’aus fringíl·lides i d’utilització d’animals salvatges als circs a Catalunya dels anys 2013 i 2015, respectivament
  • En l’àmbit municipal de Barcelona, implicació en les noves redaccions de les ordenances en relació a la compra compulsiva d’animals originada per l’exposició en aparadors o espais públics i més recentment en la implantació del pinso esterilitzador de coloms i de la vacuna esterilitzadora a la població de porcs senglars