Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Secció de Dret Laboral

Manifest en relació a la situació de la Jurisdicció Social a Barcelona

La convocatòria de concentració és per al proper dilluns 21 de desembre de 2020 a les 09h, davant l'Edifici S (Jutjats del Social) - Gran Via de les Corts Catalanes, 111.

Thu Dec 17 19:09:40 CET 2020

MANIFEST EN RELACIÓ A LA SITUACIÓ DE LA JURISDICCIÓ SOCIAL A BARCELONA

Ens convoquem avui els professionals de l’advocacia de Barcelona, per expressar la nostra preocupació per la situació en la que es troba la justícia en l’ordre social a la ciutat de Barcelona.

Els Jutjats del social de Barcelona no disposen de suficient espai des de la seva ubicació a la Ciutat de la Justícia, el que ha suposat que els jutjats d’execucions, els de reforç i el propi deganat del social estiguin ubicats en altres edificis. Aquesta limitació, s’ha agreujat actualment donada la situació de pandèmia i una inadequada organització dels espais.

El tracte als professionals de l’advocacia s’ha vist greument perjudicat, incidint diàriament en la dificultat d’exercir la nostra professió i en la nostra missió, que no es altra, que garantir la defensa dels interessos de la ciutadania

En concret denunciem:

• la inexistència d’uns criteris d’actuació unificats d’organització i funcionament dels diferents jutjats;
  • el retard en la tramitació dels procediments judicials, essent matèries sensibles com impugnacions relatives a Ertos, acomiadaments o invalidesa.
  • una manca de previsió dels assenyalaments, s’estan fent en la majoria dels casos cada deu minuts, sense respectar el distanciament social i la neteja de les sales de vistes
  • una acumulació diària de persones, que generen concentracions superiors al que resultaria aconsellable, esperes de ciutadans i professionals tant al carrer com a l’interior de l’edifici social.
  • que les diferents actuacions judicials no s’estan realitzant per vies telemàtiques, obligant-nos a coincidir innecessàriament a la porta del Jutjat o a les seves plantes durant hores, contribuint a la concentració excessiva de persones.
  • que molts jutjats exigeixen portar còpies en paper de les nostres comunicacions de manera presencial, quan el sistema NOTICAT està perfectament implementat.

Per això RECLAMEM:

Que es garanteixi, en tot moment, la implementació de les mesures sanitàries i de seguretat, preservant a les persones que han d’acudir davant aquesta jurisdicció .

Que s’unifiquin els criteris d’actuació d’organització i funcionament dels diferents jutjats; tenint en consideració les necessitats i l’espai disponible en aquest jurisdicció.

La utilització preferent de la via telemàtica per les actuacions judicials, i la supressió de l’obligació d’aportar còpies en paper de les demandes presentades.

La creació de nous òrgans judicials socials, considerant l’actual situació de col·lapse i les previsions d’increment de la litigiositat en aquesta jurisdicció, a conseqüència de la pandèmia.

La dignificació del tracte als professionals, per poder exercir, amb garanties, en defensa dels drets de la ciutadania.

Barcelona, 21 de desembre de 2020