Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L’ICAB analitza la situació de la dona en l’àmbit laboral en el marc del «3rd Women & Justice European Forum»

Serà el divendres 5 de febrer de 2021, en el marc de les taules “Dona, Direcció i Empresa” (9:30h) i  “Dona i entorn laboral” (11.15h) que es realitzaran de forma telemàtica

Mon Feb 01 15:15:00 CET 2021
  • La degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Mª Eugènia Gay, i la degana de l’ICAB entre 2005-2009, Sílvia Giménez-Salinas, lliuraran a títol pòstum el ‘3rd Women Business and Justice European Forum 2021’ a Alegría Borrás, catedràtica de Dret Internacional Privat de la UB
  •  La Clausura del Congrés anirà a càrrec de Pilar Llop, presidenta del Senat; Margarita Robles Fernández, ministra de Defensa; Viviane Reding, Ex Vicepresidenta de la Comissió Europea. Ex Comissària de Justícia i Drets Fonamentals i Ciutadania UE (2010- 2014)  i Anne Hidalgo, alcaldessa de París.

Barcelona, 1 de febrer de 2021. El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) analitzarà la situació de la dona en el món laboral en el marc del «3rd Women & Justice European Forum», projecte impulsat per la Junta de Govern d’aquesta Corporació a través del qual es vol posar de manifest el compromís amb la consecució de la igualtat efectiva entre homes i dones i visibilitzar el talent femení.

La participació de la dona en l’àmbit laboral és un dels principals canvis socials viscuts al segle XX; no obstant això, continuen existint veritables desequilibris en l’àmbit professional que pateixen principalment les dones i que s’expressen a través de l'anomenada bretxa salarial, el sostre de vidre i la manca de paritat en els llocs de decisió o de responsabilitat, per citar uns exemples. Aquest fet i l’existència d’estereotips sobre les professions fa que molts sectors encara comptin amb una escassa presència de la dona en el seu sí.

Per abordar totes aquestes qüestions dins el «3rd Women & Justice European Forum», es realitzaran dues taules d’anàlisi el proper divendres 5 de febrer:

La taula “Dona, Direcció i Empresa”, se celebrarà a les 9:30 hores, i comptarà amb la participació de Maria José García Beato, consellera Secretària General del Banc Sabadell; Fátima Báñez, presidenta de la Fundació CEOE ; Susana Gallardo de Laboratoris Almirall; Pilar Menor, sòcia i codirectora internacional de Laboral de DLA Piper i Mª Emilia Adán García, degana del Col·legi de Registradors d'Espanya. La moderació serà a càrrec de Gloria Fernández-Lomana García, Periodista i Presidenta de 50&50 Gender Leadership Advisory. ”

La taula “Dona i entorn laboral” tindrà lloc el 5 de febrer a partir de les 11.15h amb les intervencions de les ponents María Luisa Segoviano, presidenta de la Sala Social del Tribunal Suprem; Rosario Silva de Lapuerta; vicepresidenta del Tribunal de Justícia de la Unió Europea; Victoria Ortega, presidenta del Consejo General de la Abogacía Española i María Emilia Casas, presidenta emèrita del Tribunal Constitucional i Catedràtica de la Universitat Autònoma de Madrid. Mar Serna, magistrada del Social Barcelona i Consellera de Treball (2006-2010) actuarà com a moderadora.

Com a novetat, el ‘3rd Women Business & Justice European Forum’ pretén retre homenatge a la figura de la jutgessa Ruth Bader Ginsburg i a la seva lluita pels drets i llibertats civils. Per això, a més d’aquestes taules, les altres tres que se celebraran en el marc del Congrés  recullen les resolucions judicials més emblemàtiques de la Jutgessa i es realitzaran d’acord amb els àmbits més destacats del seu treball realitzat: “Dona i lideratge (Taula inaugural)”, “Dona i doble discriminació”, “Dona i drets civils”.

Consulta el programa

Lliurament del «Women Business & Justice European Forum Award 2021»

El «Women Business & Justice European Forum Award 2021» es lliurarà a títol pòstum a Alegría Borrás, catedràtica de Dret Internacional Privat de la UB.

Lliuraran el premi Mª Eugènia Gay, degana de l’ICAB, i Sílvia Giménez-Salinas, degana de l’ICAB 2005-2009. La Laudatio anirà a càrrec d’Encarnación Roca Trias, vicepresidenta del Tribunal  Constitucional.

Cal recordar que precisament el primer guardó del “Women Business & Justice European Forum” el va rebre la jutgessa  Ruth Bader Ginsburg en reconeixement a la seva trajectòria professional, ja que va fer de la igualtat l'eix vertebrador de la seva esplendorosa carrera, primer com a advocada lidiant contra les desigualtats i posant de manifest les situacions injustes que s'amagaven darrere d'unes lleis aparentment beneficioses per a la ciutadania, i posteriorment com a jutgessa de la Cort Suprema, càrrec que cal destacar per ser la segona dona -després de Sandra Day O'Connor- en trencar el sostre de vindre i poder seure en una de les nou butaques que conformen aquest tribunal amb seu a Washington D.C.

Cloenda del Congrés

En el marc de la Cloenda del Congrés, que tindrà lloc el divendres  5 de febrer, a les 13h, es donaran a conèixer les conclusions a les quals s’hauran arribat en el marc del «3rd Women Business & Justice European Forum». Pilar Llop, presidenta del Senat; Margarita Robles Fernández, ministra de Defensa; Viviane Reding, Ex Vicepresidenta de la Comissió Europea. Ex Comissària de Justícia i Drets Fonamentals i Ciutadania de la UE (2010- 2014) i Anne Hidalgo, alcaldessa de París, clausuraran aquesta edició del Congrés.

La celebració del ‘3rd Women Business & Justice European Forum’ és una aposta ferma de l’ICAB per crear una xarxa europea que permeti avançar en el compliment dels Objectius de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides per al desenvolupament sostenible en igualtat de gènere.