Torn d'Ofici i Assistència al Detingut | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L'ICAB aposta per la vacunació preferent de l'advocacia d'Ofici

Fri Feb 05 15:15:00 CET 2021

Barcelona, 5 de febrer de 2020. El Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) ha iniciat accions per sol·licitar que l'advocacia -com servei essencial d'un estat de dret que garanteix la tutela judicial efectiva i especialment els advocats i advocades que presten el servei del Torn d'Ofici puguin ser inclosos com a grup de prioritat en el programa de vacunació de el servei públic.

L'actuació que desenvolupen els companys i companyes del Torn comporta una evident situació de risc. En aquest sentit l'ICAB alerta que el 92% de les assistències a les persones detingudes es presten pel Torn d'Ofici. El mateix cal dir de l'assistència a víctimes de violència de gènere, i de les actuacions realitzades en altres jurisdiccions, també essencials, per a les que la presència de l'advocacia d'ofici és indispensable i necessària.

L'advocacia d'ofici ha de dur a terme la seva tasca sense posar en perill la seva salut i per a això és necessari que en aquest context de pandèmia pugui continuar treballant en primera línia amb les màximes garanties sanitàries disponibles en aquest moment.