Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L'ICAB defensa la necessitat d'adaptar l'Administració de Justícia a la realitat digital

El Col·legi de l'Advocacia de Barcelona reivindica la importància que avui tenen les noves tecnologies per a la dignificació de la justícia

Tue Dec 15 17:32:00 CET 2020

Barcelona, 15 de desembre de 2020. L'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) ha assenyalat la necessitat d'implantar els tràmits telemàtics per consolidar un nou model de justícia al webinar 'Els Judicis telemàtics', que s'ha celebrat avui.

Durant la presentació de la trobada digital, la degana de l'ICAB i presidenta de l'Advocacia Catalana, Mª Eugènia Gay, ha destacat que "la implantació dels judicis telemàtics és una mesura que hauria de perdurar més enllà de la conjuntura i marcar l'inici d’una veritable transformació de la Justícia per acomodar-la a les exigències d'una tutela judicial realment efectiva".

En aquesta línia, la degana ha defensat "la necessitat de superar les resistències que encara ens trobem -amb més freqüència de la que seria desitjable-, i atrevir-nos a utilitzar els mitjans tecnològics que ja tenim al nostre abast".

D'altra banda, la degana del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona també ha volgut subratllar que la llei regula de manera específica en quins casos és necessària la presència física davant l'òrgan judicial amb l'objectiu de salvaguardar les garanties que en tot moment han de presidir el curs del procediment.

Així mateix, la degana ha posat en relleu "que l'Administració de Justícia, a més de ser un dels poders de l'Estat de Dret, constitueix un Servei Públic essencial que ha de respondre als estàndards europeus de qualitat, eficàcia i responsabilitat". "Per això, és imprescindible emprendre una reforma que sigui valenta i decidida, i que vingui acompanyada de quants recursos financers i pressupostaris siguin necessaris per assegurar la seva efectivitat", ha afegit.

La conferència, que s'ha centrat en el debat sobre els avantatges de l'ús de les noves tecnologies en el marc de l'Administració de Justícia, ha comptat amb la participació de José María Macías, vocal del Consell General del Poder Judicial, José María Fernández Seijo, magistrat de la Secció 15 de l'Audiència Provincial de Barcelona, ​​i Luis Acayro Sánchez, magistrat del Jutjat Contenciós Administratiu nº 2 de Santander.

La trobada digital ha estat moderada per Yvonne Pavia, diputada de la Junta de Govern de l'ICAB, i per Sara Molina, advocada, consultora d'innovació i transformació digital.