Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: Més de 5.700 inscripcions a les jornades formatives organitzades per l’ICAB amb motiu del seu patró

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona finalitza avui els actes commemoratius de la festivitat de Sant Raimon de Penyafort, el seu patró

Fri Jan 29 15:15:00 CET 2021

Barcelona, 29 de gener de 2021. El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) ha donat per acabats els actes commemoratius de la festivitat del seu patró, Sant Raimon de Penyafort destacant que s’han registrat 5.740 inscripcions - de les quals 1.700 corresponen a inscripcions úniques (un 66% d’assistència)- als prop de 30 webinars o conferències de formació que s’han celebrat entre el 25 i el 28 de gener per analitzar temes de rabiosa actualitat.

L’ICAB ha adaptat la festivitat de Sant Raimon al context insòlit marcat per la pandèmia mundial derivada de la COVID-19, per aquest motiu els actes que s’han organitzat i celebrat des del passat 19 de gener han volgut mantenir l’esperit de compromís i il·lusió dels anys anteriors i alhora una importat visió humanística.

Enguany les nombroses novetats derivades de la ingent activitat normativa dels últims mesos ha propiciat donar més força que mai a la formació, entesa com a com a pedra angular essencial que permet exercir amb totes les garanties el fonamental dret de defensa: pilar vertebrador de l’Estat de Dret.

La degana del Col·legi de l’Advocacia, Mª Eugènia Gay, va donar el tret de sortida a l’ intens programa formatiu de l’ICAB  amb la presentació del webinar “Arrendaments de local de negoci en temps de crisi”, en el qual també hi van participar el secretari de l’ICAB, Jesús Sánchez, Roberto García Ceniceros, magistral del jutjat de primera instància 30 de Barcelona i delegat de primera instància de Barcelona i Josep Maria Espinet Asensio, advocat i vocal de la secció de dret civil de l’ICAB.

Entre les formacions que han suscitat un major interès cal destacar: “Protocol del Prepack, una solució pel concurs”; “Qüestions pràctiques d'Estrangeria”; “Família. Dret a la prova: Seguretat Jurídica, El Ministeri Fiscal i la Instrucció”; “Garanties en els judicis telemàtics”;      “Habitatge social i aspectes processals” i “Transformació Digital i procés penal: Possibles afectacions a Drets Fonamentals”.

Tots aquests webinars han estat possible gràcies al Departament de Formació de l’ICAB, les diputats responsables dels qual són Cristina Vallejo i Yvvonne Pavía, però també a col·laboració de la degana Mª Eugènia Gay, del vicedegà, Joaquim de Miquel, del secretari, Jesús Sànchez, i dels diputats de la Junta de Govern Carmen Valenzuela, Susana Ferrer, Núria Flaquer, Emma Gumbert, Rodolfo Tesone, Alejandro Fuentes-Lojo, Carlos Echavarri, Frederic Munné i Josep Balcells, així com de la generositat dels presidents de les Seccions i Comissions de l’ICAB, i de col·legiats i col·legiades i altres perfils professionals del món del Dret d’arreu del territori que han volgut compartir els seus coneixements i reflexions.

Un any més el punt internacional de la festivitat s’ha focalitzat amb les “Trobades de Barcelona- Memorial Jacques Henry”, que organitza l’ICAB amb la col·laboració de la Federació dels Col·legis d’Advocats d’Europa (FBE) i que ha tractat enguany com a tema central: “Fake news i privacitat: perspectiva legal”. Experts nacionals i internacionals així com representants de les principals associacions jurídiques han intervingut a l’acte. Amb les “Trobades de Barcelona l’ICAB posa enguany el punt i final a la celebració del patró de l’advocacia.