Normativa | Comissió Normativa | Novetats Jurídiques / Jurisprudència

Proposició de llei de modificació de la Llei 52/2007, de 26 de desembre, per la qual es reconeixen i amplien drets i s'estableixen mesures en favor dels qui van patir persecució o violència durant la Guerra Civil i la Dictadura

Aquesta proposició es troba en tràmit al Congrés dels Diputats. És una proposició de llei del Parlament de Catalunya, traslladada de la legislatura anterior.

Mon Jan 04 12:35:42 CET 2021

La proposta afegeix un article, el 4 bis, a la Llei de l'Estat 52/2007, de 26 de desembre, per la qual es reconeixen i amplien drets i s'estableixen mesures en favor dels qui van patir persecució o violència durant la Guerra Civil i la Dictadura per tal de reconèixer el dret de rescabalament als particulars afectats per la confiscació de paper moneda o altres signes fiduciaris dipositats per les autoritats franquistes en el compte "Bitllets de bescanvi desestimat" o al "Fons de paper moneda posat en circulació per l'enemic" als quals van donar lloc els decrets de 27 d'agost de 1938, o als seus successors, en els termes que s'estableixin per reglament, que en qualsevol cas han de concretar la documentació que cal aportar per obtenir el rescabalament, el termini dins el qual és admès, el procediment de reconeixement i la resta de terminis del mateixa, la forma i el mètode de càlcul del rescabalament, i qualsevol altre requisit necessari per a l'exercici efectiu de el dret reconegut.

També afegeix a la dita Llei de l'Estat 52/2007 la previsió que el Govern de l'Estat, en col·laboració amb el Govern de la Generalitat de Catalunya, hagi d'estudiar i habilitar mesures per rescabalar els béns dipositats en les caixes de lloguer de bancs i caixes d'estalvis que van ser confiscats durant la Guerra Civil emparant-se en disposicions de Govern de la República i de el Govern de la Generalitat. El rescabalament només afectarà les confiscacions que es van fer de manera il·legal.

[INICIATIVES LEGISLATIVES. CORTS GENERALS]