Sant Raimon de Penyafort

#SantRaimon23: Les Trobades de Barcelona-Memorial Jacques Henry 2023 reuneixen l’advocacia Internacional a l’ICAB

Amb motiu de Sant Raimon de Penyafort 2023, aquest 10 de febrer s’han celebrat les "Trobades de Barcelona-Memorial Jacques Henry", que organitza l’ICAB des de l'any 1984 amb la col·laboració de la Federació de Col·legis d’Advocats d’Europa (FBE), en memòria del company Jacques Henry, qui va ser degà del Col·legi de Liège, assassinat per un dels seus clients mentre ho defensava durant el desenvolupament d’un judici.

Fri Feb 10 15:20:01 CET 2023

Aquest acte ha servit per reunir advocats i advocades d’arreu del món a la seu del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona.

La diputada de la Junta de Govern de l’ICAB responsable de Relacions Internacionals, Rosa Isabel Peña, i el president de la FBE, Bas Martens, han presentat l’acte, que enguany ha tingut com a tema central “L'accés a la justícia i alleugeriment de la càrrega de treball dels tribunals”.

Per tal de fer una anàlisi transversal, s’han realitzat dues taules de debat. La primera, presentada per Eunice Shang-Simpson, membre de la Westminster & Holborn Law Society Internacional Commitee i moderada per Alessandro Pieralli, membre de la Comissió de Relacions Internacionals de l’ICAB, ha servit per fer una comparativa sobre  “les polítiques legislatives per promoure la mediació” i per fer una radiografia sobre els objectius assolits  i els reptes pendents en aquesta matèria.

La segona taula, presentada i moderada per César Rivera, membre de la Comissió de Relacions Internacionals del Col·legi, ha servit per tractar les “noves tendències en la transformació del procés i sistema de justícia”.

Durant aquestes Trobades de Barcelona-Memorial Jacques Henry s’ha posat de relleu com els MASC han demostrat ser un aliat molt important per descol·lapsar els jutjats i com les polítiques legislatives per a la promoció de la Mediació i les noves tendències que derivaran en la transformació dels sistemes públics de Justícia suposen el necessari reforçament del paper negociador de les professions jurídiques. Una tasca que cal assumir des del compromís i amb el convenciment que la mediació és una oportunitat per afavorir els acords des de l'empatia i la concòrdia.

L’acte ha comptat amb la participació de representants d'algunes de les institucions de juristes més representatives del món i experts en mediació, entre els quals cal destacar: Panagiotis Perakis, president del Consell de Col·legis d'Advocats d'Europa (CCBE); Urquiola de Palacio, presidenta de la Unió Internacional d'Advocats (UIA); Jörg Menzer, secretari general de la International Bar Association (IBA); Renee Dopplick; membre de l’American Bar Association (ABA); Sherry Levin Wallach, Esq, presidenta de la New York State Bar Association (NYSBA); Michele Calantropo, membre de la Junta de Govern del Col·legi d’advocats de Palerm; Erick Boyadjian, vicepresident del Col·legi d’Advocats de Tolosa, Petra Beishuizen, advocada de família i mediadora dels Països Baixos i Carolina Fons Rodríguez, magistrada i cap d'Àrea de Relacions Externes i Institucionals de l’Escola Judicial.

Les conclusions d’aquesta edició de les Trobades de Barcelona-Memorial Jacques Henry les ha exposat Milagros Poal-Manresa, membre de la Comissió de Relacions Internacionals de l'ICAB.

Per finalitzat l'acte, el degà de l'ICAB, Jesús Sánchez, ha signat els convenis d’agermanament del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona amb la Barra Mexicana, l’Ordine degli Avvocati di Verona i amb la Cambridgeshire Law Society.