Fundació Privada Sant Raimon de Penyafort | Jornada

Espai de Reflexió: 'El dret dels infants al desenvolupament de la personalitat, al dret de la salut i a la participació'

Lloc: Aula núm. 2 - Centre de Formació de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (Mallorca, 281, Barcelona), seu de la Fundació Sant Raimon de Penyafort.
Data: divendres 8 de novembre de 2019, a les 9 h.

Aquesta Jornada és la continuació de la celebrada el 29 de març de 2019 en el marc d'una sèrie de trobades multidisciplinars entre persones interessades en la millora dels drets dels infants a Catalunya. El fet de posar en comú reflexions, experiències, anhels i preocupacions, té per objectiu contribuir a cotes més altes de benestar d’aquest sector de la població del nostre país.

PROGRAMA:

9 h. Inauguració

• Sra. Cristina Vallejo, secretària de la Fundació Sant Raimon de Penyafort.
  • Sr. Xavier Puigdollers, patró de la Fundació Sant Raimon de Penyafort.
  • Sr. Joan Lluís Pérez Francesch, director de l’Institut de Ciències Polítiques i Socials (ICPS).

9:15 h. Conferència "El dret dels infants al desenvolupament personal: L'interès superior del menor"
Els infants han de gaudir dels mitjans pel desenvolupament físic, mental, moral, espiritual i social, amb llibertat i dignitat.

Ponent:
Sr. Jorge Barudy, psiquiatre

Discussant:
Sra. Ma. Carmen Regueiro, advocada, vocal de la Secció de Drets de la Infància i l'Adolescència de l'ICAB

10 h. Taula Rodona: El dret a la salut
Gaudir del nivell de salut més alt possible i d'equipaments de tractament de les malalties; el subministrament d'aliments nutritius adequats i prendre totes les mesures apropiades per bandejar les pràctiques tradicionals perjudicials per a la salut dels infants.

Ponents:

• Sr. Antoni Natal, pediatre
  • Sr. Josep Corbella, advocat
  • Sra. Maria Urmeneta, mestra escola hospitalària

Moderador:

Sr. Ignasi Miranda, periodista

11:30 h. Descans

12 h. Taula Rodona: El dret a la participació
Dret a manifestar la seva opinió en tots el afers que l’afectin. Dret a la llibertat d’associació i a la llibertat de reunió pacífica.

Ponents:

• Sr. Josep Ma Villena, President Taula de la Infància i l'Adolescència de Catalunya
  • Sr. Lluís Batlló, advocat
  • Sra. M. Assumpció Vilá, Síndica de Greuges de Barcelona

Moderador:

• Sr. Albert Llorca, President de l'Institut Emmanuel Mounier de Catalunya

13:30 h. Conclusions

14 h. Cloenda

Metodologia: Totes les intervencions estaran estructurades en una part d'exposició teòrica i acadèmica i altre de plantejament de la realitat social, tot acabant amb unes conclusions que seran recollides en  finalitzar el seminari.

Inscripció gratuïta. Aforament limitat.
Cal inscripció prèvia a l’adreça: fundaciosantraimon@icab.cat
Consultes: Secretaria de la Fundació Sant Raimon de Penyafort: telèfon 93 496 18 80, extensions 5165, 5163 i 5076.

Fundació Privada Sant Raimon de Penyafort | Jornada

Informació general

• 08/11/2019
  • Aula 2 del Centre de Formació de l’ICAB (c/ Mallorca, 281, Barcelona)