Número de colegiat/ada o usuari ICAB / DNI / Email

Postgrau en Pràctica Jurídica EPJ-ICAB. Presencial i on-line

FORMACIÓ ICAB

EDICIÓ MARÇ 2021

Amb el Postgrau en Pràctica Jurídica, et prepararàs per exercir com a advocat/da, ja que és la formació ideal idònia per iniciar-se en l’advocacia i aporta destresa i experiència a un Llicenciat/da o Graduat/ada en Dret que vulgui exercir.

L’alumnat pot triar dues de set matèries (civil, penal, laboral, administratiu, mercantil, família i financer) en un doble format; de manera presencial o on-line. Els horaris són de les 18:00 a les 20:30 hores, de dilluns a dijous. De tal manera que dilluns i dimecres es faria una especialitat i dimarts i dijous, una altra.

Els horaris es poden combinar com es vulguin:

Dilluns Dimarts Dimecres Dijous

On-line

Financer

PER QUÈ TRIAR L'ESCOLA DE PRÀCTICA JURÍDICA?

Els coneixements que ofereixen les Facultats de Dret estan orientats a la formació de juristes en general i no tenen en compte les peculiaritats de la professió d’advocat/ada.

L'experiència acumulada per l'Escola de Pràctica Jurídica, des de fa més de 50 anys, demostra que la millor metodologia formativa és aquella que posa l'advocat/ada en contacte amb la realitat professional a través de simulacions i de casos reals. A més a més, el professorat de l’Escola de Pràctica Jurídica està format per advocats/ades en exercici amb experiència en el món professional.

COM?

Els lletrats i les lletrades en pràctiques treballen sobre supòsits reals, intervenen en simulacions de judicis, poden fer voluntàriament pràctiques en despatxos i es traslladen a l'Escola Judicial, on intervenen defensant casos davant jutges.

Les pràctiques d'iniciació a la professió que s'imparteixen des de l'EPJ estan homologades pel Consejo General de la Abogacía Española (CGAE) i pel Consell de l'Advocacia Catalana (CICAC), per la qual cosa ofereixen una garantia de qualitat, ja
que estan subjectes a un control permanent, així com a una revisió i renovació constants..

QUAN?

L’alumnat pot començar en dues dates diferents segons les seves necessitats:

• De març a desembre de 2021
  • De octubre de 2021 a juny de 2022

FORMACIÓ PRÀCTICA

• Possibilitat de realització de pràctiques voluntàries en Institucions Públiques, despatxos col·laboradors i empreses
  • Simulacions de judicis a l’Escola Judicial
  • Immersions en casos reals
  • Visites  a institucions públiques i privades (Registres, Notaries, Comissaries, Centres Penitenciaris, Jutjats de Guàrdia, 1a Instància i Audiència Provincial, Institut Nacional de Toxicologia, Escola de Policia i Servei d’Orientació Jurídica)
  • Assistència a judicis i serveis de guàrdia
  • Simulacions de judicis perquè el lletrat en pràctiques aprengui a desenvolupar-se davant d’un jutge
  • Seminaris i treballs en grups reduïts
  • Sala exclusiva d’estudi a la Biblioteca de l’ICAB per als alumnes EPJ i màsters ICAB.

PREU

L'import total del Postgrau en Pràctica Jurídica varia segons el que esculli l'alumne.

2 especialitats Ex alumnes 3a especialitat
Presencial 3.550 euros 1.800 euros