Jornada “Justícia restaurativa: una oportunitat complementària al sistema penal”
PROGRAMA
Presentació de la Jornada a càrrec d'Encarna Orduna, presidenta del CICAC i degana de l’ICA-REUS, i de Jesús M. Sánchez, president de la Comissió de Drets Humans del CICAC i degà del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona.
Durant la Jornada es tractarà:
18:10 h. Les pràctiques restauratives i la justícia restaurativa: experiències arreu del món
Intervé
Jean Schmitz, expert internacional en pràctiques restauratives
18:30 h. Taula Rodona: Debat sobre la justícia restaurativa i la potestat de l’Estat en relació al “ius puniendi” i al procés judicial
Intervenen:
- Carme Guil, magistrada de penal de l’Audiència Provincial de Barcelona i presidenta de GEMME Espanya
- Joan Ramon Puig i Pellicer, advocat de reconeguda trajectòria en Dret penal.
- M. Jose Osuna, fiscal cap de la Fiscalia Provincial de Tarragona
- Josep M. Tamarit, catedràtic de penal i expert en Justícia Restaurativa
Modera: Anna Vall Rius, autora del llibre “Justicia Restaurativa. Estado de la cuestión y propuestas de lege ferenda”
19:30h. Presentació del Llibre “Justicia Restaurativa. Estado de la cuestión y propuestas de lege ferenda”
Intervenen:
- Juan Carlos Hortal, professor titular de Dret penal de la Universitat de Barcelona
- Anna Vall Rius, autora del Llibre
La cloenda anirà a càrrec d'Immaculada Barral Viñals, directora general de Dret, Entitats Jurídiques i Mediació; de Marta Martínez Gellida, degana del Col·legi d’Advocats i Advocades de Tortosa i presidenta de la Comissió de Mediació del Consell de l’Advocacia Catalana; i de Carles García Roqueta, diputat de la Junta de Govern de l’ICAB, responsable del Centre ADR-Mediació de l’ICAB i president de la Comissió de Mediació de la Federació Europea de Col·legis de l’Advocacia d’Europa.
Aquesta formació només s’ofereix en format presencial i està homologada pel Centre de Mediació de Catalunya (2 hores).

Jornada “Justícia restaurativa: una oportunitat complementària al sistema penal”
Informació general
- 25/04/2023
- Palau Robert de Barcelona (Pg. de Gràcia).
- De 18h a 20h