Normativa | Comissió Normativa | Novetats Jurídiques / Jurisprudència

DECRET LLEI 6/2022, de 30 de maig, pel qual es fixen els criteris aplicables a l'elaboració, l'aprovació, la validació i la revisió dels projectes lingüístics dels centres educatius

Publicat al DOGC de 30 de maig de 2022

Mon Jul 18 09:59:00 CEST 2022

Entrada en vigor : 30 de maig de 2022

Aquest Decret llei té per objecte fixar els criteris aplicables a l'elaboració, l'aprovació, la validació i la revisió dels projectes lingüístics dels centres educatius públics i dels centres educatius privats sostinguts amb fons públics, a l'efecte d'establir els aspectes relatius a l'organització de l'ensenyament i l'ús de les llengües oficials en cada centre.

Es determinen els criteris i objectius bàsics de l'organització de l'ensenyament i l'ús de les llengües als centres educatius públics i als centres educatius privats sostinguts amb fons públics es fonamenta en els criteris i objectius bàsics següents:

També es regula l’elaboració, aprovació i revisió dels projectes lingüístics dels centres públics i els centres privats sostinguts amb fons públics. Sens perjudici de l'autonomia dels centres educatius, el departament competent en matèria d'educació ha de validar en un període no superior als 30 dies que el projecte lingüístic s'adequa a la normativa vigent i instar-ne la modificació en cas contrari. El departament competent en matèria d'educació assumeix la responsabilitat sobre la legalitat dels projectes lingüístics que valida.

Els projectes lingüístics i les mesures singulars que s'hagin adoptat i que no s'ajustin als criteris i objectius bàsics que estableix aquest Decret llei han d'ésser revisats en el termini més breu possible durant el curs 2022-2023, amb caràcter general dins dels primers sis mesos, per tal que puguin adaptar-s'hi.

Les determinacions relatives a la tramesa i validació del projecte lingüístic dels centres que s'estableixen en aquest Decret llei s'han d'aplicar a partir de l'inici del curs 2022-2023.

[LLEIS APROVADES. PARLAMENT DE CATALUNYA]