Inauguració de l'exposició 'Les aigües en moviment: una visió jurídico-històrica' a la Biblioteca de l'ICAB
L’esdeveniment serà presidit per la degana del Col·legi, Mª Eugènia Gay, i pel diputat i bibliotecari de l’ICAB, Joaquim de Miquel Sagnier.
L’exposició pretén cridar l’atenció sobre un problema candent de la nostra situació ambiental, posant de relleu la vessant jurídica de les aigües al llarg de la història. Partint del dret romà i de la casuística i conflictivitat que va provocar la seva concepció comunal de l’aigua, l’exposició farà un repàs pels drets que estigueren sota domini de la Monarquia Hispànica: dret aragonès, dret català, dret valencià i dret castellà; ja siguin les normes que l’apliquen, així com les sentències emanades de tribunals catalans.
A més a més, l’exhibició donarà a conèixer també les ‘aigües salades’ i la important normativa emanada del Llibre del Consolat de Mar, pel que exposarà per primera vegada al públic una petita col·lecció de consolats italians, així com els plets que se’n deriven.
L’acte de presentació de l’exposició serà d’entrada lliure al públic.

Contacte
-
Biblioteca (Direcció)
-
Mallorca, 283
08037 Barcelona , Barcelona (Espanya) - 93 601 12 60 / 93 496 18 80
- direcciobiblioteca@icab.cat
-
Mallorca, 283