Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L'ICAB aposta pel lideratge femení i la implantació del principi de transversalitat com a eixos fonamentals per a la consecució dels ODS número 5 i 16 de l'Agenda 2030

Wed Apr 14 12:53:00 CEST 2021

Barcelona, 14 d'abril de 2021.- El Col·legi de l'Advocacia de Barcelona i la Fundació "la Caixa" han celebrat aquest matí al Palau Macaya la taula rodona titulada «Actualitat i ODS» amb l'objectiu d'analitzar com s'està avançant per assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides.

L'acte ha comptat amb la participació de Mª Eugènia Gay, degana de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona; Anna Gener, CEO de Savills Aguirre Newman Barcelona; Helena Torras, fundadora i sòcia directora de Seastainable Capital i Arancha Ruiz, Headhunter & Talentist. La diputada de la Junta de Govern de l'ICAB, Susana Ferrer, ha presentat i moderat la taula rodona.

En el transcurs d'aquest esdeveniment, la degana del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, Mª Eugènia Gay, ha exposat que la Igualtat de Gènere s'ha previst de manera específica en l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible Núm. 5 i en aquest sentit ha destacat que el lideratge femení tindrà un paper determinant en la consecució de les principals agendes internacionals, tenint en compte la transversalitat i el caràcter instrumental de la perspectiva de gènere i la igualtat d'oportunitats per apuntalar un desenvolupament veritablement sostenible que situï la persona al centre del seu nucli d'acció.

La degana de l'ICAB també ha assenyalat que la igualtat de gènere i d'oportunitats apareixen referides en d’altres metes dels Objectius de Desenvolupament Sostenible com a elements imprescindibles per a la seva realització com, per exemple, en la 4.7, on per promoure una educació de qualitat la igualtat de gènere se situa al mateix nivell d'importància que els drets humans, l'impuls dels estils de vida sostenibles, la promoció d'una cultura de pau i no violència, la concepció d'una ciutadania mundial i el valor de la diversitat cultural; a la meta 8.5, en la qual, per aconseguir l'Objectiu d'un "treball decent", són imprescindibles la igualtat de tracte i de remuneració per un treball d'igual valor;  en la consecució de tot l'ODS 10, dirigit a la "reducció de les desigualtats" i en la meta 16.3, on per a la promoció d'un autèntic Estat de Dret en els àmbits nacional i internacional, hem de garantir la igualtat d'accés a la justícia per a tothom.

La degana de l'advocacia barcelonina ha posat èmfasi que s'ha passat d'un model de lideratge basat en la competitivitat i en l'individualisme cap a un altre de caràcter més col·laboratiu, en què s'exigeixen una sèrie d'habilitats per a les quals les dones tenen una major predisposició, com ara la comunicació assertiva, l'escolta activa, el desenvolupament de l'empatia, el cultiu de la intel·ligència emocional, i el fet d'incorporar i gestionar en els equips la diversitat, com a motor de creació de riquesa, ja que a mesura que es va integrant aquesta en les organitzacions i entitats -tant privades com públiques- s'obtenen uns resultats més creatius i eficaços.

Per això ha sentenciat que surt molt car desaprofitar el talent i el lideratge femení, sobretot, en sectors que són intensius en capital humà, com succeeix en l'Advocacia, on el major intangible són les persones.

Des de l’Advocacia Institucional s'està treballant -ha exposat la degana- en la consecució d'unes metes dirigides a la materialització de la Igualtat i així s'està materialitzant a l'ICAB també a través de la implementació del Pla d'Igualtat 2018 -2021 que té com a objectiu que s'apliqui tant en el si de la Corporació com en els despatxos d'advocats i advocades.

L'ICAB també té un ferm compromís en la consecució de l'ODS Núm. 16 (Promoure societats justes, pacífiques i inclusives) ja que suposa una oportunitat per revisar metodologies i reforçar la capacitat, la solvència i la legitimitat com a elements que han d'integrar i definir tota institució per a què pugui ser considerada com a pròpia d'una societat moderna i democràtica.

Per això la transparència és un valor transversal i instrumental que ha de regir l'actuació de tota institució, empresa i corporació, ja que la ciutadania té dret a estar informada i saber com s'han pres determinades decisions d'afectació pública i quins criteris s'han seguit per arribar a segons quins resultats; és una eina imprescindible per lluitar contra la corrupció i la desviació de poder i està cridada a reforçar l'Estat de Benestar des d'una òptica europeista d'acord amb els ideals de la justícia, el consens i la concòrdia, ha afirmat la degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona.