Comissió de Cultura / Seccions | Comissió de Dones Advocades | Comissió de Cultura / Formació | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L’ICAB organitza més de 15 actes per commemorar el “Dia de la Dona’

La Jornada “Dones i Advocades: per un nou 8 de març” dona el tret de sortida a aquest conjunt d’actes. Serà inaugurada demà, 1 de març, a les 16h, per part de la consellera de Justícia, Lourdes Ciuró, el degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez,  i la tresorera de l’ICAB i diputada responsable de l’Àrea d’Igualtat, Yvonne Pavía

Mon Feb 28 09:40:00 CET 2022
  • Aquesta jornada inclou la celebració de 9 conferències que es podran seguir de forma presencial i telemàtica i que abordaran, entre d’altres temes,  la fiscalitat en les ruptures matrimonials; els efectes de les situacions de vulnerabilitat en els arrendaments urbans, la moratòria concursal i la responsabilitat de l’administrador social; l’audiència del menor; la mediació com a via de resolució de conflictes.
  • Des del dia 2 i fins al dia 4 de març es realitzaran webinars per promoure el lideratge femení; el dia 7 se celebrarà una roda de premsa per facilitar, entre d’altres, les accions en matèria d’Igualtat de la Corporació, dades sobre assistències de VIGE realitzades pel Torn d’Ofici de l’ICAB, i el treball fet per assolir l’ODS 5 (Igualtat) de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides; mentre que el dia 8 de març, coincidint amb el ‘Dia de Dona’, la Junta de Govern i la Comissió de Dones Advocades de l’ICAB llegiran un manifest reivindicatiu.
  • La Conferència organitzada per la Comissió de Dones Advocades de l’ICAB sobre la situació de les ‘Dones a l’Afganistan’, del proper 16 de març, tancarà aquest conjunt d’actes commemoratius.

L’ICAB commemora el ‘Dia de la Dona’ amb més de 15 actes que es duran a terme des demà dia 1 i fins al proper 16 de març.  D’aquesta manera la Junta de Govern de la Corporació vol mostrar el seu compromís amb l’objectiu d’assolir la igualtat efectiva entre dones i homes en tots els àmbits i, per tant, també al si de l’advocacia.

El tret de sortida a aquests actes es farà a través de la Jornada “Dones i Advocades: per un nou 8 de març” on s’han programat 9 conferències en format blended (presencial i per ZOOM), que se celebraran demà dimarts, 1 de març, entre les 16 i les 20h. Cal destacar que totes les ponències seran impartidas per tres dones.

Aquesta Jornada serà inaugurada a les 16h, per part de la consellera de Justícia, Lourdes Ciuró, el degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez,  i la tresorera de l’ICAB i diputada responsable de l’Àrea d’Igualtat, Yvonne Pavía.

A continuació se celebraran de forma simultània tres conferències per cada franja horària (de 16 a 17.15h, 17.30 a 18.30h i de 18.45 a 19.45h) que serviran per abordar:

• Els efectes de la situacions de vulnerabilitat en els arrendaments urbans
  • La mediació i el dret, com una conjunció ideal
  • L’assessorament legal com a peça clau en la captació d’inversió estrangera
  • La problemàtica dels pactes parasocials en les operacions de capital
  • La regulació d’usos turístics i règim d’intervenció de les diligències en la ciutat de Barcelona
  • L’audiència del menor
  • La moratòria concursal i la responsabilitat de l’administrador socials
  • La fiscalitat en les ruptures matrimonials i dissolució del patrimoni comú
  • La instrucció penal: solucions processals davant la imputació d’un client

Des del dia 2 i fins al dia 4 de març es realitzaran webinars per promoure el lideratge de les dones i l’accés a llocs de responsabilitats. El dia 7 de març, a les 11h, es farà una roda de premsa per facilitar, entre d’altres, les accions en matèria d’Igualtat de la Corporaciódades sobre assistències de VIGE realitzades pel Torn d’Ofici de l’ICAB,  el treball fet per assolir l’ODS 5 (Igualtat) de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides; mentre que el dia 8 de març, coincidint amb el ‘Dia de Dona’, la Junta de Govern de l’ICAB i Comissió de Dones Advocades de l’ICAB llegiran un manifest reivindicatiu.