Comissió de Dones Advocades | Comissió de Cultura / Formació | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: La Comissió de Dones Advocades de l’ICAB reivindica una major protecció per a les víctimes de la violència vicària i reclama que es reconeguin els drets de totes les persones que pateixen els efectes del patriarcat

Per combatre la violència de gènere, la Comissió de Dones Advocades considera que cal dotar la justícia de perspectiva de gènere, un major respecte per a les víctimes i treballar des de la prevenció i l’educació en la tolerància zero a qualsevol tipus de masclisme.

Thu Nov 25 00:40:00 CET 2021

Barcelona, 25 de novembre 2021. Amb motiu del Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència Contra la Dona – que es commemora cada 25 de novembre- representants de la Junta de Govern del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona  i de la Comissió de Dones Advocades de la Corporació s’han concentrat aquest matí a la seu col·legial, per mostrar el seu rebuig al maltractament vers les dones.

El secretari de la Junta de Govern, Joaquim de Miquel, ha presentat l’acte, al qual han assistit també el diputat Frederic Munné, i les advocades membres de la Comissió de Dones Advocades de l’ICAB Marina Roig, Cristina González, Ainhoa Díaz i Gabriela Boldó, les quals han llegit el manifest que han elaborat per denunciar l’augment de les agressions sexuals. Ha tancat l’acte, Olga Arderiu, presidenta d’aquesta Comissió, qui ha afirmat que “la Comissió de Dones de l’ICAB organitza cada 25 de novembre aquest acte reivindicatiu i la lectura d’un manifest el nostre objectiu seria no haver-lo de fer i que deixés d’existir el ‘Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència Contra la Dona’ perquè voldria dir que ja no existeix aquesta xacra social. Atès que sembla que la lluita encara durarà molt de temps,  el continuarem fent”.

En aquest manifest, la Comissió de Dones Advocades de l’ICAB ha denunciat que “aquest any ens trobem en un 25 de novembre marcat per l’augment constant de les agressions sexuals i, en especial, a les noies menors d’edat”, i ha posat èmfasi en el fet que “el confinament durant la pandèmia de la COVID- 19 va suposar la invisibilització de molts casos de violència masclista en l’àmbit domèstic. Però malauradament, un cop desconfinades, les agressions han tornat també a l’espai públic”.

La Comissió també ha alertat que en “els darrers casos de VIGE, especialment mediàtics, han augmentat les peticions punitivistes relacionades amb la cadena perpètua o la pena de mort” així com els “discursos per atiar el missatges d’odi” per això consideren que “allò que realment cal és respecte per a les víctimes i treballar des de la prevenció i l’educació en la tolerància zero a qualsevol tipus de masclisme”.

Des de la Comissió de Dones Advocades també s’ha posat de manifest que els casos de violència vicària han posat sobre la taula que el patriarcat no afecta només les dones sinó també a nens i nenes, per això reivindiquen “una major protecció” per a aquest col·lectiu i “el reconeixement d’aquests assassinats com una forma més de violència masclista per poder protegir millor totes les víctimes” ja que consideren “que els agressors no són monstres ni malalts sinó homes que continuen pensant que dones i infants són de la seva propietat”.

També s’ha reclamat que es reconeguin els drets de totes les persones que pateixen els efectes del patriarcat.

La Comissió celebra que les darreres reformes legislatives s’encaminen cap a l’efectiva protecció dels i les menors que conviuen en situacions de violència masclista  ja que “és un nou pas en la lluita contra la violència masclista en el que s’haurà d’anar aprofundint”. També commemora que la modificació de la Llei 5/2008 pel dret de les dones a erradicar la violència masclista, del passat mes de desembre “ha donat reconeixement jurídic al nostre país a conceptes com la discriminació per embaràs i maternitat en l’àmbit laboral; la violència econòmica, que determina que moltes dones no puguin tenir una vida digna perquè són privades dels recursos econòmics mínims per poder-se desenvolupar en llibertat; l’ampliació del contingut del terme “violència masclista” i la del subjecte, reconeixent els drets de les dones, nenes i adolescents transgènere”.

La Comissió de Dones Advocades de l’ICAB ha clausurat l’acte tot dient: “ seguirem alçant la veu als jutjats però també al carrer, per cridar com cada any que contra les violències masclistes ens hi trobaran de cara” i apel·lant a “dotar la justícia de perspectiva de gènere”, com a eina imprescindible per construir una societat més feminista.