Comissió de Cultura / Formació | Formació ICAB

Nou Curs de Dret Matrimonial Canònic (2021)

La Secció de Dret de Família del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) organitza una nova edició del Curs de Dret Matrimonial Canònic que té com a objectiu fomentar l’especialització dels advocats i advocades que actuen davant els Tribunals Eclesiàstics.

19/10/2021

El programa del curs inclourà temes com l'evolució de el matrimoni canònic, els impediments canònics per contreure matrimoni i els consentiments matrimonial (visió antropològica i estructura jurídica) i simulat. També, la ignorància i l'error; el matrimoni celebrat amb violència o por, o sota condició; la nul·litat del matrimoni canònic per defecte de forma i les causes de dissolució del matrimoni canònic.

Així mateix, s'aprofundirà en el Dret Processal canònic i la nova normativa, abordant aspectes com la jurisdicció eclesiàstica i la potestat judicial; el procés matrimonial canònic pel tràmit ordinari; l'execució i registre de sentències; el Ministeri Públic; els aspectes psiquiàtrics o psicològics rellevants en els processos matrimonials canònics o l'eficàcia civil de les resolucions canòniques de nul·litat, entre d'altres.

El curs es desenvoluparà presencialment del 26 d'octubre de 2021 al 25 de gener de 2022 en horari de dimarts i dijous de 18 a 19.30h. Les classes es duran a terme a la seu col·legial (Mallorca, 283).