Departament Internacional ICAB | Titulars

Barcelona acull el Summer Law Program ICAB-California Lawyers Association 2023

L'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) ha acollit la celebració del "Summer Law Program", en col·laboració amb la California Lawyers Association (CLA), amb la qual l'ICAB té subscrit un Conveni d'Agermanament.

Thu Jul 20 20:00:00 CEST 2023

El dilluns 17 de juliol de 2023 ha tingut lloc una recepció de benvinguda al Deganat del Palauet Casades, a la qual han assistit, per part del Col·legi, el degà, Jesús M. Sánchez; la vicedegana, Susana Ferrer; la diputada de la Junta de Govern responsable de Relacions Internacionals Rosa Isabel Peña i la delegada internacional ICAB a Califòrnia, Patricia Montesinos.

Per part de la CLA (California Lawyers Association), han estat presents Jeremy M. Evans, President; Richard Bainter, chair International Law Section; Josh Surowith, Former Chair International Law Section i Eric Husby, CLA - ILS Secretary.

Durant quatre jornades, aquest programa de Formació Internacional ha abordat diferents temes d'interès, com l'anàlisi comparativa sobre el Dret esportiu, posant especial èmfasi en el suborn i altres formes de corrupció als Estats Units i Espanya. També s'ha examinat la importància del Compliance i el rol del Compliance Officer, així com les diferències en l'abordatge d'aquest tema entre els Estats Units i Europa.

Així mateix, s'han tractat els conflictes societaris, els pactes i l'arbitratge com a mecanismes de resolució de conflictes i s'ha dedicat una sessió a la mediació en l'àmbit del consum i la ciberdelinqüència.

El programa acadèmic, a més, ha exposat les oportunitats de negoci i d'inversió a Espanya, destacant les operacions immobiliàries, la fiscalitat per a no residents, els aspectes successoris, les passes a seguir per obtenir la Golden Visa, així com el procediment de constitució d'empreses espanyoles i els canals d'inversió.

Finalment, el secretari de l'ICAB, Joaquim de Miquel, ha encapçalat el dijous 20 la delegació de participants del "Summer Law Program" que han visitat la seu del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TJSC). Han estat rebuts pel seu president, Jesús Barrientos, qui els ha explicat com funciona l'Administració de Justícia al nostre país.

L'esdeveniment s'ha celebrat en FORMAT PRESENCIAL i en anglès.

Tot un èxit de Formació Internacional ICAB.

• Titulars

Diputats/des de Guàrdia ICAB

Podeu consultar el calendari dels Diputats de Guàrdia del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) de cada mes, actualitzat, a la pàgina web col·legial. El trobareu a EL COL·LEGI>CONEIX EL COL·LEGI>Diputats/des de Guàrdia.
  • Titulars

La CRAJ informa: Informació sobre les eines Judicials del Territori Ministerio

La Direcció General de Transformació Digital de l'Administració de Justícia informa que s’amplia el número màxim de elements descarregables a través del visor d’Expedients Judicials.
  • Premis i Beques | Titulars | Premis, Beques i Subvencions

Participa als Premis ICAB 2023! Tens temps fins al 3 d'abril del 2024

S'ha ampliat el termini de presentació de les candidatures fins al 3 d'abril de 2024 dels següents Premis Jurídics que convoca l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB).