Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya | Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya

Sessió oberta de l’Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya amb Teresa Soler Roch

L’Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya ha celebrat una exclusiva sessió oberta per a un grup reduït de juristes de prestigi, per a tractar temes d’interès i d’actualitat jurídica, en forma de ponència i col·loqui.

Wed Feb 22 00:00:00 CET 2023

L’Acadèmia ha celebrat la tradicional sessió oberta sobre temes d’actualitat i d’interès jurídic, amb convidats del món acadèmic i jurídic que destaquen pel seu prestigi. En aquesta ocasió, sha comptat amb la presència de la catedràtica de Dret Financer i Tributari de la Universitat d’Alacant,  Dra. Mª Teresa Soler Roch.

La  sessió oberta ha tingut lloc al Pati de Columnes del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona el 21 de febrer de 2023. Ha estat presidida pel president de l’Acadèmia Excm. Sr. Francesc Tusquets, pel vicesecretari de l’Acadèmia, Dr. Tomàs Font, la directora General de Dret i Entitats Jurídiques del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, Sra. Immaculada Barral, i la vicepresidenta de l'Acadèmia, Sra. Mª Eugènia Alegret.

El president Dr. Tusquets ha presentat la sessió, posant de manifest que ha estat la primera sessió oberta dedicada a temes tributaris. El Dr. Tomàs Font i Llovet, ha introduït la figura de la ponent.

El tema presentat ha tractat sobre: “La imposició patrimonial: present i futur” una profunda i detallada mirada  a l’actual situació dels impostos de patrimoni i successions i donacions.

Han assistit a la sessió els acadèmics i acadèmiques,  advocats, magistrats i catedràtics i altres personalitats com ara la Sra. Natalia Caba, directora General de Tributs i Joc de la Generalitat de Catalunya; F. Xavier Bescós vicepresident de la Secció de Dret Tributari de l’ICAB; el Sr. Ramon Pratdesaba, president de l’Associació Catalana d’experts en Dret Successori.

També s'ha comptat amb l’assistència del degà i vicedegana del Col·legi de Notaris de Catalunya i del degà Col·legi de Procuradors. L’Il·ltre. Col·legi de l’Advocacia de Barcelona ha estat representat, així mateix, per les diputades de la Junta Govern: Sra. Mireia Ramon i Sra. Montse Pintó.