Curs intensiu de Management per a l'Advocacia. Edició 2021
Del 5 d’octubre al 2 de novembre 2021. Format presencial u on line a escollir. #FormacióICAB
Curs intensiu de Management per a l’Advocacia 2021
- Dimarts i dijous, de 14 a 15.30h
- Del 5 d’octubre al 2 de novembre 2021
DIRECCIÓ:
- M. Eugènia Gay. Degana de l'ICAB
- Yvonne Pavía. Tresorera i Diputada de l'ICAB.
COMITÈ CIENTÍFIC
- Eugenia Navarro. Enginyer Químic i consultora d'estratègia i màrqueting jurídic.
- Jordi Estalella. Advocat i especialista en transformació digital
Per què fer aquest curs?
El mercat legal està experimentant canvis a un ritme vertiginós. Si haguéssim d'assenyalar una època en què la professió d'advocat/da i els despatxos estan canviant, segurament seria la que ara estem vivint, especialment amb la crisis originada per la COVID-19.
La incertesa de l’entorn, la irrupció de tecnologies, l'oferta creixent de prestadors alternatius de serveis jurídics, models de negoci assentats en la tecnologia, hàbits de compra i contractació diferent per part de les persones i empreses i la pressió sobre els honoraris, constitueixen algunes de les causes de la transformació accelerada i profunda de l'advocacia.
Davant d'aquest entorn incert i canviant, el present curs aporta un conjunt d'idees i eines de gestió que ajudaran els despatxos a adaptar-se, preparar-se per al futur, augmentar la seva competitivitat i obtenir avantatges dels canvis del mercat. Aprendran tècniques per millorar la seva visibilitat, augmentar la seva capacitat de generar negoci i rendibilitat i estratègies adequades de creixement.
El curs s'estructura en 8 sessions que aborden les diferents àrees de gestió a un despatx d'advocats.
Objectius
- Entendre el que està passant al mercat
- Escollir l'estratègia més idònia per al despatx en funció del mercat
- Conèixer els principis i tàctiques de màrqueting per atreure i fidelitzar clients rendibles en un entorn competitiu
- Millorar la comunicació del despatx entenent l'entorn digital i les oportunitats que representa
- Disposar d'eines de control financer i de rendibilitat que ajudin en la presa de decisions
- Crear i mantenir equips qualificats alineats amb el projecte del despatx
- Aplicar tècniques d'innovació en el despatx per anticipar-se als canvis, guanyar eficiència i diferenciar-se al mercat
Destinataris
Advocats/des i socis/iès que exerceixin en despatxos i que vulguin aprendre a gestionar la seva activitat de forma eficient i rendible en un entorn cada vegada més incert i competitiu.
Sessió 1: Per què necessites una estratègia i un pla de màrqueting
Ponent: Eugenia Navarro. 5 d’octubre
- Entorn i tendències en el sector legal
- Els diferents models de negoci en l'advocacia
- Fusions, aliances i col·laboracions estratègiques: quan convé fer-les?
- Anàlisi cartera de clients/mercat
- El màrqueting mix en un despatx d'advocats
- Elements clau 'un pla de màrqueting
- Posicionament: selecció del mercat objectiu
Sessió 2: Captació i fidelització de clients: la venta de serveis jurídics. El cas d'ATENA Abogados
Ponent: Jordi Estalella i Jordi Torras (Soci Director ATENA Abogados). 7 d’octubre
- Estratègies de venda en un despatx d'advocats
- Com captar clients: el procés de venda en 4 fases
- La qualitat i la satisfacció del client: aconseguir més encàrrecs dels clients existents
- La venda de serveis jurídics en l’era d’Internet
- La pàgina web del despatx com a canal de venda
- Integració dels diferents mitjans digitals per vendre
Sessió 3. Com gestionar la feina de manera més àgil
Ponent: Lilian Mateu. 14 d’octubre
- Metodologies de Gestió: Legal Project Management vs. Agile Legal Management
- Beneficis de l’aplicació del Mètode Kanban en el sector legal
- Principis directors: Gestió del Canvi i Prestació de serveis
- Implementació de 6 Pràctiques per la millora de la gestió dels serveis
- Mètriques bàsiques
Sessió 4: Com i què he de comunicar
Ponent: José Manuel Silva. 19 d’octubre
- Marca i reputació del despatx
- Crear i gestionar una marca personal/corporativa
- Publicitat: formats possibles
- Màrqueting de continguts: què és i què pot aconseguir-se
- Xarxes socials: com poden fer-les servir els advocats
- Blocs i butlletins informatius (newsletters)
- Directoris: per a què serveixen i quan convé estar
- Vídeos: consells per realitzar vídeos que funcionin
- Mitjans de comunicació
Sessió 5. Com gestionar i motivar les persones
Ponent: María Guardans. 21 d’octubre
- Lideratge i influència.
- Motivacions i gestió d'expectatives dels advocats/des.
- Com captar talent, i què fer per retenir-lo.
- Desenvolupament de carreres professionals, consolidació de vides P/P.
- Creixement, consolidació, repte, i contingut per romandre.
Sessió 6. Per què apostar per la innovació i la tecnologia
Ponents: Eva Bruch. 26 d’octubre
- Com llançar nous serveis i àrees de pràctica rendibles
- Metodologies de pensament creatiu i desenvolupament de client: Design Thinking i Lean Startup
- Transformació digital del despatx: els passos essencials
- Legaltech en el despatx: eines bàsiques
Sessió 7. Quins indicadors he d'utilitzar i mesurar per establir processos de millora
Ponent: Jordi Castells. 28 d’octubre
- Palanques que permeten millorar la rendibilitat d'un despatx
- Com calcular el preu hora
- Control del treball en curs i facturat
- Com es reflecteixen els diferents models de negoci en els estats financers
- Sistema de gestió interna. Indicadors a tenir en compte per fer un pressupost a un client
Sessió 8. Protecció de dades i seguretat en el despatx
Ponents: Eduard López. 2 de novembre
- Aspectes bàsics de la protecció de dades i privacitat en la web del despatx
- Aspectes bàsics de la protecció de dades en l’enviament d’emails de promoció als clients
- Tractament de les dades en l’activitat professional
- Mesures de seguretat de la informació en situacions de teletreball
Material
Es lliurarà als assistents les presentacions projectades durant el curs i material didàctic necessari per a l'aprofitament de les sessions.
Ponents
- Eugenia Navarro. Enginyer Químic i consultora d'estratègia i màrqueting jurídic.
- Jordi Estalella. Advocat i especialista en transformació digital
- Eva Bruch. Advocada i especialista en transformació digital
- Lilian Mateu. Advocada, coach en gestió del canvi especialitzada en Kanban.
- Maria Guardans. Founder & Managing Director de Adunas, firma de Headhunting.
- José Manuel Silva. Advocat i periodista
- Jordi Castells. Economista i Gerent de firma nacional
- Eduard López. Advocat expert en dret digital
El programa, dates, i professorat està subjecte a possibles canvis. L’ICAB es reserva el dret de cancel·lar el programa si considera que no es compleixen els requisits necessaris per a l’èxit del mateix.
Cancel·lació:
En cas d'anul·lacions, es tindrà dret al reemborsament del total satisfet sempre que se sol·liciti per escrit amb una antelació de 15 dies naturals abans del començament del curs.
Les cancel·lacions realitzades una vegada iniciat el curs no tindran dret a cap devolució.
Tràmits Inscripció:
- Indicar-nos les dades que desitgeu constin a la factura (una vegada emesa no es podrà modificar).
- Enviar-nos un breu currículum vitae
- Abonament del import, al número de compte de l’ICAB: IBAN:ES30-3183-0803-1620-0007-4928 (ARQUIA), per visa presencialment al Centre de Formació Icab, o per telèfon al 93 496 18 80 i 93 601 12 12 (targeta de crèdit o de dèbit).
* Preguem ens envieu el comprovant de la transferència a l'e-mail masters@icab.cat o al número de fax: 93 487 16 49
Curs intensiu de Management per a Advocats i Advocades from ICAB on Vimeo.
Preus
Descripció | Import |
Col·legiats/des ICAB col·legiats/des menys de 5 anys | 120,00€ |
Descripció | Import |
Col·legiats/des ICAB col·legiats/des mes de 5 anys | 185,00€ |
Descripció | Import |
Col·legiats/des Altres Col·legis | 270,00€ |
Descripció | Import |
No Col·legiats/des ICAB | 325,00€ |

Curs intensiu de Management per a l'Advocacia. Edició 2021
Informació general
- 06/10/2021 - 02/11/2021
- Dimarts i dijous, de 14 a 15.30 hores.
- Gratuït