Grup de l'Advocacia Jove (GAJ Barcelona) | Grup de l'Advocacia Jove (GAJ)

EYBA - International Weekend 2014. Participació del GAJ Barcelona

Els passats dies del 25 al 28 de setembre de 2014, va tenir lloc la International Weekend que, com cada any, té lloc a Londres. Un esdeveniment que organitza la European Young Bar Association juntament amb altres organitzacions locals de joves.
Tue Oct 07 00:00:00 CEST 2014

En relació al programa científic destaquem especialment: 1.- La relativa a la intel·ligència cultural en el marc dels negocis i l’assessorament de clients internacionals, destacant la necessitat de ser conscients de la importància de conèixer la cultura del nostre interlocutor, per saber adaptar-nos i actuar correctament. 2.- La relativa als drets humans al mar; 3.-  Dret de l’aviació; o la 4.- Importància de la consciència comercial.

Com a activitats culturals, destaquem la visita guiada al Parlament Anglès, així com un dinar a l’“Inns of Court”.

Així mateix, a l’Annual General Meeting (AGM) la missió central del GAJ Barcelona era exposar l’impacte negatiu que estant tenint –i que tindran- les reformes legislatives que el Ministeri de Justícia d’Espanya està aprovant i que afecten a la nostra professió.

L’Elisabeth Batista, responsable de la Subcomissió d’Internacional al GAJ Barcelona i Vicepresidenta de l ‘EYBA va resumir a l’AGM les lleis i propostes de llei que estan contribuint i contribuiran a l’empitjorament de la situació del jove advocat. Concretament, la Llei de Serveis Professionals, la  Llei de Jurisdicció Voluntària així com la Llei de taxes judicials estatals i la Llei d’Assistència jurídica gratuïta. Advocats d’altres jurisdiccions, com Estats Units, Holanda, República Txeca o Itàlia, van compartir amb nosaltres les seves inquietuds, ja que els governs dels seus respectius països estan aprovant lleis similars.

Es va proposar per part del GAJ Barcelona confeccionar un informe conjunt amb altres associacions de joves advocats que estiguessin patint la mateixa situació.