Protocol

La seu de l'ICAB acull l'acte de presentació oficial del nou Comitè Executiu del Cos Consular de Barcelona

El dimecres 15 de juny del 2022 s'ha celebrat, a la Sala d'Actes del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, ​​la presentació oficial del nou Comitè Executiu del Cos Consular de la ciutat comtal elegit en Assemblea. La delegada del Govern a Catalunya, Mª Eugènia Gay, ha presidit l'acte, en què també ha intervingut Susana Ferrer, actual vicedegana de la Junta de Govern del Col·legi i Cònsol General Honorària d'Irlanda.

Wed Jun 15 09:38:00 CEST 2022

El Comitè Executiu del Cos Consular és l'òrgan encarregat de vetllar pel lliure exercici de la representació consular i la coordinació entre els seus membres, i es tria cada dos anys.

Els càrrecs de degà, Manuel Plesa, cònsol General de Romania;  vicedegana primera, Karolina Cemka, cònsol General de Polònia; i vicedegà primer, Artem Vorobyov, cònsol General d'Ucraïna, no són elegibles i recauen en els cònsuls de major antiguitat entre els que exerceixen el càrrec.

Yosef David Sánchez-Molina Rubín, cònsol Honorari de l'Estat d'Israel és el nou vicedegà segon i secretari general, mentre que Francisco Javier Ruiz Gil, cònsol honorari de Finlàndia, és el nou cap de relacions institucionals.

La llista del nou Comitè en qualitat la completen el tresorer Francisco A. Granero, cònsol General honorari de Mónaco, i els vocals Tsvetelin Tsolov, cònsol General de Bulgària; Rinat Dyussembayev, cònsol General de Kazajistán; Alexander Chkuaseli, cònsol General de Geòrgia; Benito Miró Castells, cònsol General de El Salvador; Pere Vicens Rahola, cònsol honorari d'Uzbekistan, i Ricardo Tobar Pascual, cònsol honorari de Letònia.

Actualment, Barcelona compta amb 98 consolats i, darrere de Nova York i Hong Kong, és la tercera ciutat del món amb més legislacions d'aquest tipus.