Protocol | Titulars

Presentat el retrat institucional de Jaume Alonso-Cuevillas Sayrol, degà emèrit de l’ICAB

Aquest dimarts, 31 de maig de 2022, ha tingut lloc al Palauet Casades l'acte de presentació del retrat institucional de Jaume Alonso-Cuevillas Sayrol, qui fou degà de la Corporació entre 1997 i el 2005.

Tue May 31 23:55:00 CEST 2022

És una tradició de la Corporació comptar amb un quadre institucional de les persones que han exercit com a degà o degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, i, en aquesta ocasió, el pintor que ha retratat Jaume Alonso-Cuevillas ha estat Lluís Rizzo Rey.

La cerimònia de descobriment del retrat ha estat presidida pel degà Jesús M. Sánchez, qui ha destacat la trajectòria al front de l’ICAB que va dur a terme Jaume Alonso-Cuevillas durant el seu mandat i les iniciatives que es van posar en marxa. Entre aquestes ha ressaltat la creació, de forma pionera, l’any 1997, de la Comissió de Relacions amb l’Administració i la Justícia (CRAJ), que té com a objectiu vetllar per la defensa de l’advocacia i donar solució als problemes i disfuncions amb què es troben els companys i companyes arran de l’exercici de la professió. Sánchez ha ressaltat que avui en dia tots els Col·legis d’Advocats a Espanya compten amb una CRAJ.

Sánchez també ha exposat que era una voluntat de la Junta de Govern poder completar la galeria de quadres de degans i deganes i commemorar així una àmplia trajectòria de més de 150 d’història de la Corporació.

A continuació el degà emèrit Jaume Alonso-Cuevillas ha pronunciat unes paraules d’agraïment i ha recordat la seva trajectòria i relació amb l’ICAB; des dels seus anys d’estudi a la Corporació - precisament a la sala on actualment hi ha la sala de retrats- els anys de presidència del Grup d’Advocats Joves i el posterior salt al deganat de la Corporació. Ha destacat d’aquest període que s’havia dut a terme projectes capdavanters per defensar la professió, que s’havien impulsat activitats socials de l’advocacia, con la Coral, l’equip de futbol, o la posada en marxa de la Comissió de Protecció dels Drets dels Animals; tots ells exemples d’accions per donar resposta des de l’advocacia a les noves realitats socials de l’època.

Ha tancat l’acte, la presidenta del Parlament, Laura Borràs, qui ha explicat que havia conegut a Jaume Alonso-Cuevillas arran de la seva faceta política, concretament al Congrés dels diputats, i ha ressaltat el realisme del quadre presentat.

L’esdeveniment ha comptat amb l’assistència de diferents membres de la Junta de Govern, degans emèrits de la Corporació, membres de la Junta de Govern durant els mandats de Jaume Alonso-Cuevillas, així com advocats, advocades i altres professionals del món jurídic que han volgut acompanyar al degà emèrit en aquest dia commemoratiu.

• Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Nova versió del servei electrònic de microempreses

La Direcció General de Transformació Digital de l'Administració de Justícia ha informat que ha posat en marxa una nova versió més intuitiva i dinàmica del Servei Electrònic de Microempreses (SEM), a través del Punt d'Accés General de ...
  • Titulars

L'ICAB acull la jornada "La viscositat burocràtica de l'urbanisme. Administració 'defensiva'"

L'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) ha acollit el divendres 19 d'abril la sessió organitzada per l'Asociación Española de Técnicos Urbanistas - AETU, amb la col·laboració de la Secció de Dret Administratiu del Col·legi.
  • Altres Cursos | Titulars

El degà de l’ICAB assisteix al IV Congrés de Dret Bancari a Madrid

El degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), Jesús M. Sánchez, ha estat present en la inauguraicó del IV Congrés de Dret Bancari celebrat a l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Madrid (ICAM).