Comissió de Defensa dels Drets de la Persona i del Lliure Exercici de l'Advocacia | Comissió de Dones Advocades | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic)

Acte reivindicatiu en defensa de les dones i nenes

El divendres 25 de novembre de 2022, a l’ICAB, s’ha celebrat als jardinets del Palauet Casades, una concentració i  lectura del manifest elaborat per la Comissió de Dones Advocades de l’ICAB. L’acte l’ha presidit, en representació de la Junta de Govern del Col·legi, per la diputada responsable de la Comissió de Dones Advocades de l’ICAB, Núria Flaquer, la diputada responsable del Torn d’Ofici de l’ICAB, Carmen Valenzuela, i el diputat Frederic Munné.

Fri Nov 25 12:36:41 CET 2022

Les vocals de la Comissió de Dones Advocades del Col·legi Júlia Humet i Anna Martín han llegit un text reivindicatiu on han recordat les 25 dones i nenes que han estat assassinades aquest 2022 a Catalunya. A més, han reclamat més sensibilitat als jutjats a l’hora de decidir sobre custòdies i règims de visites ja que “un maltractador no pot ser un bon pare”. En el manifest la Comissió de Dones Advocades de l’ICAB també ha recordat la pèrdua de drets que han sofert les dones afganeses i la situació que pateixen les dones iranianes per motius de gènere, així com la vulneració de drets de les persones LGTBI i de les persones treballadores sota el règim de Qatar. També han destacat que era necessària la reforma del Codi penal introduïda per la “Llei del només sí és sí”, tot ressaltant que “per fi s’ha eliminat del text legal la diferència entre abusos i agressió sexual i s’ha millorat la redacció de les diferents agreujants com la inclusió de la submissió química”.

També la Comissió de Dones Advocades de l’ICAB, i en aquesta ocasió de forma conjunta amb la Comissió de Defensa han organitzat l'exposició fotogràfica: "Revolta de les dones iranianes. Dona, vida i llibertat",  que ha estat inaugurada per la presidenta i vicepresidenta, respectivament de les citades comissions, Olga Arderiu i Mireia Montesinos. En el transcurs d’aquest acte s’ha denunciat la vulneració de drets que pateixen les dones a l’Iran i s’ha llegit un manifest amb el lema “Dona, vida i llibertat”. En l’exposició fotogràfica, que es troba al vestíbul del Centre de Formació de l’ICAB (Mallorca 281), es mostren imatges de la revolució que s’està duent a terme a l’Iran arran de la mort de Mahsa Amini.  La mostra es podrà visitar durant un mínim d’un mes a la seu col·legial.

Des del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona es continuarà treballant per combatre qualsevol tipus de vulneració de drets contra col·lectius vulnerables, com són les dones i les nenes en la nostra societat.