Premis i Beques | Sant Raimon de Penyafort | Premis, Beques i Subvencions

Atorgats els Premis In Memoriam Juan Carlos Elías 2022 i Memorial Degà Josep Joan Pintó Ruiz 2022

El lliurament d’aquests Premis ha tingut lloc el dimarts 31 de gener de 2023, a les 19 h, en el Saló d’Actes de l’ICAB, en el marc d’una de les Sessions organitzades pel Col·legi amb motiu de la Festivitat patronal de Sant Raimon de Penyafort

Tue Jan 31 18:06:00 CET 2023

Premi In Memoriam Juan Carlos Elías 2022

El Premi In Memoriam Juan Carlos Elías està destinat a guardonar una proposta, en forma d’article o no, de millora en els pactes dels fulls d’encàrrec professional, la facturació o minutació, les taxacions de costes i jures de comptes i, en general, els honoraris professionals de l’advocacia.

La Junta de Govern de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, constituïda en Jurat del Premi i reunida en sessió de 17 de gener de 2023, ha atorgat, per unanimitat, el Premi In Memoriam Juan Carlos Elías 2022 a:

• Susana López Morgado per la seva proposta "Aplicatiu per als fulls d’encàrrec professional”.

Premi Memorial Degà Josep Joan Pintó Ruiz 2022

El Premi està destinat a ajudar a la realització d’un treball sobre un tema de Dret civil català per part d’advocats i advocades en exercici.

El Jurat del Premi Memorial Degà Josep Joan Pintó Ruiz Edició 2022, integrat pel senyor Ramon Casanova, diputat de la Junta de Govern, pel senyor Frederic Munné, diputat de la Junta de Govern, per la senyora Montse Pintó, diputada de la Junta de Govern i representant de la família del degà Josep Joan Pintó Ruiz, pel senyor Màrius Miró, advocat i pel senyor Miquel Serra, president de la Secció de Dret civil del Col·legi, reunit en sessió de 23 de gener de 2023, ha acordat, per unanimitat, atorgar el Premi Memorial Degà Josep Joan Pintó Ruiz 2022 ex aequo als projectes d’investigació següents:

• “La facultat de desistiment de la compravenda per denegació de finançament de l’article 621-49 Cccat. Una norma innovadora en el dret català destinada a la protecció de la part compradora”, presentat per la Mireia Insa Pineda.
  • “Realidad virtual y compraventa en Cataluña. ¿La muestra a través de realidad virtual determina la conformidad del bien? Especial referencia a la compraventa inmobiliaria”, presentat pel Daniel Benítez Rodríguez.

Barcelona, gener de 2023