Comissió de Protecció dels Drets dels Animals | Comissió de Protecció dels Drets dels Animals | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

COMUNICAT DE PREMSA: Comissió de protecció dels drets dels animals del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona

Tue Apr 13 15:15:00 CEST 2021

Barcelona, 13 d’abril de 2021. Les esgarrifoses imatges d'acarnissament i vexació gratuïts infringits a animals de laboratori per un grup de científics d'una coneguda empresa, contractada pel CSIC, tornen a posar de manifest que el que passa darrere dels alts murs dels laboratoris és un incompliment flagrant de la Directiva 2010/63/ UE, Reial Decret 53/2013 d'1 de febrer i normativa autonòmica de protecció animal i pot arribar a constituir un delicte tipificat en l'art. 337 del Codi Penal.

El final feliç de l'alliberament dels animals de l'empresa Vivotecnia -gràcies a la gran tasca de l'activisme animal- s'entela quan es torna a comprovar que, a Espanya, 10 anys després de la Directiva UE, segueix sent un dels països on es massacra un major nombre d'animals en nom de la ciència, segons les últimes dades oficials 817.742 animals durant l'any 2019.

L'objectiu últim de la Directiva UE és posar fi a l'experimentació amb animals i reemplaçar-la per sistemes alternatius sense la utilització d'éssers sensibles, i per tant hem de reclamar la implantació a Espanya dels sistemes d'experimentació sense la utilització d'animals que funcionen amb èxit a la resta de països d'Europa i els Estats Units, com tècniques in vitro, models matemàtics o data base i òrgans en xips que poden arribar a obtenir resultats més fiables en pocs mesos que els resultats qüestionats que s'obtenen en anys d'experimentació amb animals, resultant incomprensible que continuem sent un dels països europeus amb menor utilització d'aquests sistemes.

Per això, la Comissió de protecció dels drets dels animals (CPDA) del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) reclama el compliment de la directiva comunitària 2010/63/UE que obliga a implantar sistemes d'experimentació sense utilització d'animals.