Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

Comunicat ICAB

La Sentència dictada per la Secció 4a de l’Audiència Provincial de Saragossa (287/2020 de 20 de novembre) estableix, textualment, en el seu Fonament de Dret Tercer que: “Ahora no hay problema material para que el cómputo del plazo sustantivo se realice de forma autónoma respecto al procesal, y ello porque no hay ahora dificultad material en la presentación de escritos en cualquier hora y día, y que esa presentación tenga los efectos que tengan que tener en el orden sustantivo. Sin perjuicio de que la presentación en un momento inhábil, desde una consideración puramente procesal, se tenga por efectuada el primer día y hora hábil siguiente. En definitiva, si la parte lo puede presentar telemáticamente aunque sea en tiempo procesalmente inhábil debe así presentarlo si quiere respectar el plazo sustantivo”.

Tue Apr 06 19:43:22 CEST 2021

És a dir, que el còmput dels terminis substantius (terminis de prescripció i caducitat),  no ha de tenir en compte l’establert per l’article 135 de la LEC pels terminis processals, ja que es poden presentar escrits telemàticament els dies inhàbils.

Des del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona es considera que els advocats i advocades tenen dret a la desconnexió digital, s’ha de respectar la seva vida personal i el dret al seu descans, sense que les noves tecnologies puguin coartar tant els drets dels professionals de l’advocacia, com de la ciutadania, de la mateixa manera que tenen tots els funcionaris públics que participen en l’Administració de Justícia.

Per aquest motiu el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona reivindica que es duguin a terme les necessàries reformes legislatives que permetin l’efectiva conciliació de la vida familiar i laboral i el dret al descans mínim, sense que les actuals tecnologies ens facin esclaus de terminis i notificacions els 365 dies de l’any, les 24 hores del dia.

Barcelona, 06/04/2021