Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Titulars

Comunicat de la Junta de Govern de l'ICAB

Atès el debat públic generat en relació a la Circular 1/2022 sobre el protocol d’aplicació dels mitjans coercitius d’aïllament provisional i de contenció mecànica en els centres penitenciaris de Catalunya, la Junta de Govern de l'ICAB vol manifestar:

Fri Apr 08 19:42:55 CEST 2022

1. Els posicionaments oficials de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona es manifesten únicament a través de la seva Junta de Govern.

2. Respecte a la citada circular, aquesta Junta considera que tracta un tema sensible que afecta els DDHH de les persones internes als centres penitenciaris. Per aquest motiu, convida a què hom emeti consideracions sobre aquesta matèria des del debat jurídic de fons, ja que les mesures de retenció són última ratio per a qualsevol tipus i causa de contenció.

3. Des del respecte a totes les opinions, però com ha indicat recentment el Síndic de Greuges en el seu informe de març de 2022, sobre contencions mecàniques, la Circular 1/2022 incorpora les recomanacions d’institucions amb experts en la defensa dels drets humans.

4. Des de l’ICAB sempre es promourà el respecte als Drets Humans, com ho són el dret a la vida i el dret de defensa de les persones.

Barcelona, 8 d’abril de 2022

• Titulars

Diputats/des de Guàrdia ICAB

Podeu consultar el calendari dels Diputats de Guàrdia del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) de cada mes, actualitzat, a la pàgina web col·legial. El trobareu a EL COL·LEGI>CONEIX EL COL·LEGI>Diputats/des de Guàrdia.
  • Titulars

La CRAJ informa: Informació sobre les eines Judicials del Territori Ministerio

La Direcció General de Transformació Digital de l'Administració de Justícia informa que s’amplia el número màxim de elements descarregables a través del visor d’Expedients Judicials.
  • Premis i Beques | Premis, Beques i Subvencions

Concurs Contes d'Advocats/des. Edició XXV (2024)

El termini de presentació de contes serà fins al 28 de juny de 2024.