institut-idret | Notes de Premsa | Titulars

Comunicat dels Instituts I+Dret ICAB I I+D ICAM. Guanyar el futur: a per la transparència a l'Esport

L'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) va ser pioner a nivell nacional a celebrar, el febrer de 2021, el I Congrés sobre el principi de transparència com a valor transversal de la societat. La principal conclusió que es va obtenir va ser que la implementació del principi esmentat contribuïa directament a millorar la qualitat del nostre Estat social i democràtic de Dret.

Thu Sep 14 10:00:49 CEST 2023

En aquesta línia, els Il·lustres Col·legis de l'Advocacia de Madrid i de Barcelona, a través dels seus Instituts de Recerca i Innovació Jurídiques I+D ICAM i I+Dret ICAB, i després dels esdeveniments recents esdevinguts a la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), consideren que la dimissió del senyor Rubiales no només és representativa de l'anomenada “punta de l'iceberg” de l'opacitat existent al futbol actual, sinó que, sobretot, ha de ser representativa del punt d'inflexió o de partida per a la necessària transformació real de les estructures espanyoles.

Les societats avançades coneixen bé que el millor antídot o revulsiu contra les situacions d’abús de poder i de desigualtat de drets resideix en l’aposta decidida per la implementació del principi de transparència com a valor real del canvi social. Només així es podrà avançar cap a una cultura de nous valors en l'organització i la gestió de l'esport al nostre país.

Sobre la base d'aquesta sòlida convicció, plenament corresposta per la ciutadania, els Instituts de Recerca i Innovació Jurídica I+Dret ICAB i I+D ICAM, sobre la base de la seva vocació de servei públic, presentaran conjuntament en els propers mesos una proposta per a la implementació normativa de la transparència a l'Esport. Amb ella, es procurarà contribuir de manera decisiva a què aquest valor transcendental sigui el senyal d'identitat del nostre model esportiu, així com de tota la seva estructura, gestió i representativitat.

La situació actual, com també sabem, no pot quedar reduïda a la frustració d'un mer rentat de cara o canvi de cromos dins els càrrecs federatius: es tracta d'un fenomen estructural que cal abordar amb decisió i altura de mires.

Per guanyar el futur –i la potencial organització del Campionat del Món el 2030- hem de començar per ser creïbles per a nosaltres mateixos. Considerem que no hi ha millor reputació ni expressió de lideratge de marca que la responsabilitat i l'autenticitat que atorga la transparència. Convertim-la en l'eix de la millora a tots els nivells de les estructures federatives i de govern del nostre esport i de la nostra societat. Els nostres esportistes s'ho mereixen. I la societat ho ha d'exigir als que ostenten responsabilitats polítiques, en benefici de tots i totes.

Institut I+Dret ICAB

Institut I+D ICAM