Departament Internacional

Convocatòria LAWYEREX: Sessions on-line Grècia, França, Itàlia, Romania i Eslovàquia

L’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) participa com a soci en el Projecte LAWYEREX que té com a finalitat l'intercanvi d'advocats i advocades entre països de la Unió Europea (UE) perquè realitzin pràctiques professionals a l’estranger, coneguin els sistemes legals d’altres Estats membres de la UE i consolidin la seva xarxa internacional de contactes.

Thu Sep 16 10:00:00 CEST 2021

Durant la durada del projecte estaven previstos un total de quatre períodes d'intercanvi des de l’abril de 2019 fins a gener de 2021, perquè dotze col·legiats/des de Barcelona realitzéssin una estada de pràctiques a França (París), Grècia (Atenes), República Txeca, Polònia, Eslovàquia, Xipre, Itàlia o Romania. A més, es contemplava la possibilitat que altres dotze advocats/des viatgéssin a Barcelona per fer pràctiques a despatxos d'advocats/des de la ciutat.

Atesa l'actual situació epidemiològica d’Europa i que els intercanvis de LAWYEREX han estat suspesos des de fa més d’un any, el consorci del projecte ha decidit reprendre les activitats en un format en línia fins que la situació sanitària permeti el retorn als intercanvis físics.

Hi haurà 9 sessions en línia en total, una per cada Estat membre de la UE que participi en el projecte LAWYEREX (França, Itàlia, Grècia, Xipre, Eslovàquia, República Txeca, Romania, Espanya i Polònia) on experts/es nacionals faran una introducció al sistema legal del seu país i interactuaran amb els participants mitjançant casos pràctics.

Després de l’èxit de les sessions de Xipre i Polònia, seguim amb la resta de països. Ja està obert el procés de selecció dels advocat/des que vulguin assistir a una de les següents sessions on-line de LAWYEREX:

• LAWYEREX Grècia – Sessió 7 d’octubre de 2021 (3 places) – fins al 25 setembre
  • LAWYEREX França – Sessió 14 d’octubre de 2021 (3 places) – fins a l'1 d'octubre
  • LAWYEREX Itàlia – Sessió 27 d’octubre 2021 (3 places) – fins al 15 d'octubre
  • LAWYEREX Romania – Sessió 28 d’octubre 2021 (3 places) – fins al 15 d'octubre
  • LAWYEREX Eslovàquia – Sessió 5 de novembre de 2021 (3 places) – fins al 22 octubre

Cada sessió cobrirà els següents temes:

1. Marc normatiu i estructura judicial
  2. Dret processal en matèria civil i penal
  3. Estudi de casos pràctics – interacció entre ponents i participants

Seleccionarem a tres advocats/des per a cada sessió on-line. La convocatòria està dirigida a persones col·legiades a l’ICAB amb coneixement alt d'anglès.

Tan aviat com siguin possibles els intercanvis físics, farem tot el possible per fer una transició immediata al format físic. La vostra participació a les sessions en línia es tindran en compte a l’hora d’adjudicar places en els intercanvis físics en el marc de LAWYEREX o futures edicions del projecte.

La candidatura es pot remetre per correu electrònic a la següent adreça: formaciointernacional@icab.cat

En l'assumpte del correu electrònic s’ha d'indicar LAWYEREX i el país a la sessió del qual es vol assistir i els cognoms del candidat/a "LAWYEREX- Sessió X: cognom1 cognom2". La candidatura ha de constar de currículum vitae, acreditació del nivell d’anglès (si es té) i el número de col·legiat/ada, correu electrònic i telèfon de contacte.

La data límit de recepció de candidatures finalitza dues setmanes abans de la sessió. Es comunicarà la decisió per correu electrònic.