Notes de Premsa

Convocatòria de premsa: L’ICAB analitza en el marc del 6è congrés de Dret Laboral la STJUE de 18/01/2024 sobre incapacitat permanent i discapacitat

Durant la celebració del Congrés, que se celebrarà demà dijous 25 d’abril i el divendres 26 també s’abordaran els reptes de l’Estatut de les Persones Treballadores en el marc del segle XXI, l'aplicació pràctica de les modificacions processals del RD-llei 6/2023 i les actuacions d’Inspecció de Treball entre d’altres temes de plena actualitat relacionats amb el Dret Laboral

Wed Apr 24 17:36:46 CEST 2024

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), a través de la Secció de Dret Laboral, analitzarà demà dijous, 25 d’abril, i el divendres 26 amb motiu de la celebració del “6è Congrés de Dret Laboral: El dret del Treball, en transformació constant” les darreres novetats dins aquest àmbit del dret.

El 6è Congrés de Dret Laboral serà inaugurat per Jesús M. Sánchez, degà del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) el dijous, 25 d’abril, a les 16h, a la Sala d’Actes del Palauet Casades, seu col·legial.

El Congrés es podrà seguir tant de forma presencial com telemàtica. En la primera jornada s’abordaran qüestions de plena actualitat com és la sentència del TJUE, de 18 de gener del 2024 en relació a l’extinció automàtica del contracte de treball arran d’una causa d’incapacitat permanent total recollida en l’article 49.1.e) de l’Estatut dels Treballadors; així com els criteris d'actuació de la inspecció de Treball  i el nou sistema de relació electrònica, amb una referència especial a les intervencions en matèria d’igualtat i conciliació.

Durant la segona jornada del 6è Congrés de Dret Laboral s’analitzaran els reptes de l'Estatut de les Persones Treballadores en el marc del segle XXI i l'aplicació pràctica de les modificacions processals del RD-llei 6/2023 (Plet testimoni, extensió d'efectes, acumulació d'accions, aportació de proves i efectes pràctics del protocol 1/2024 de la Secretaria de Govern del TJSC).

Aquesta anàlisi exhaustiva i transversal es podrà realitzar gràcies a la participació de Pedro Checa, cap de la Inspecció de Treball i Seguretat Social de Barcelona; Ayarí Chico, inspectora de Treball i Seguretat Social i professora associada de la UPF; Federico Durán, catedràtic de Dret del Treball i la Seguretat Social de la Universitat de Córdoba; Pilar Charro, catedràtica de Dret de Treball i la Seguretat Social de la Universitat Rey Juan Carlos; Domingo Andrés Sánchez, magistrat del Jutjat Social 25 de Barcelona i delegat de la Jutgessa Degana als Jutjats Socials de Barcelona; Ana Isabel Masero, lletrada de l'Administració de Justícia del Jutjat Social 19 de Barcelona, i advocat experts en Dret Laboral com Ira Gual, María José Sánchez, Mónica Pino, Miguel Arenas, Desirée Fuertes i Ramon Alexandre Salvat

La cloenda del congrés anirà a càrrec de Max Arias, advocat i president de la Secció de Dret Laboral de l'ICAB i d’Andreu Enfedaque, president de la Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.

*Els mitjans interessats en seguir aquest acte han de confirmar assistència a comunicacio@icab.cat

Acte: 6è congrés de Dret Laboral ICAB
Dia: Inauguració, 25 d’abril a les 16h