Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Titulars | Secció de Dret de Família | Secció de la Infància i de l'Adolescència

El Dret espanyol necessita una especialització en infància, família i capacitat. Conclusions del III Congrés de Família. Infància, família i capacitat (2023) celebrat a Màlaga

Les advocacies de Màlaga, Madrid, Barcelona i Antequera, amb la “Plataforma Familia y Derecho”, finalitzen la tercera edició del Congrés de Família amb la presentació de les seves conclusions. S'ha enviat un missatge perquè s'inclogui l'especialització en el projecte de llei d'eficiència pública. El Col·legi d'Advocats de València serà la seu de la IV edició del Congrés de Família: infància, família i capacitat.

Fri May 19 15:30:23 CEST 2023

Aquest divendres, 19 de maig del 2023, s'ha clausurat el III Congrés de Família: infància, família i capacitat, organitzat per les advocacies de Màlaga, Madrid, Barcelona i Antequera juntament amb la “Plataforma Familia y Derecho”, després de dos dies de diàleg i debat sobre temes d'actualitat en aquesta branca de Dret.

Durant l'acte de cloenda, han participat Flor Carrasco Gómez, vicedegana de l'Advocacia de Màlaga; Joaquim de Miquel Sagnier, secretari de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona; i Isabel Winkels Arce, vicedegana de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Madrid, els quals han fet una crida a aprofitar la tramitació parlamentària del Projecte de llei d'eficiència pública del servei de justícia per assolir l'extensió de l'especialització de les matèries d'infància, família i capacitat.

Petició unànime

"Ara és el moment de continuar treballant junts per aconseguir que l'especialització de família sigui una realitat que ens ajudi a garantir una defensa justa", ha assenyalat Flor Carrasco Gómez, vicedegana de l'Advocacia de Màlaga. L'especialització ha d'assolir tots els que intervenen en els processos: jutges, tribunals, fiscals, lletrats, advocats i psicòlegs.

Si volem igualtat per a tota la ciutadania, "necessitem assegurar l’apropament de la justícia especialitzada als ciutadans, com podrien ser els jutjats itinerants en aquelles zones que així ho requereixin", ha reivindicat Joaquim de Miquel.

Per la seva banda, Isabel Winkels ha destacat:  “Hem de donar protagonisme a les nenes, nens i adolescents i a les persones que necessiten mesures de suport a la seva capacitat. Segons els tractem, demostrem el tipus de societat que som i la que volem ser en el futur”.

Una especialització imprescindible

Així mateix, al llarg del Congrés s'han destacat algunes de les raons per les quals aquesta especialització és imprescindible: constitueix una garantia davant de la violència contra la infància i contra la dona; garanteix l'accés a la justícia en igualtat de condicions per a tots els ciutadans; adaptació davant de la diversificació de la institució familiar; i millora la resposta davant la complexitat dels processos de ruptura familiar, on cal resoldre no només problemes de tipus personal, social, psicològic o psiquiàtric, sinó també aspectes econòmics, mercantils, penals i de Dret Internacional Privat.

A la jornada d'avui han tingut lloc taules rodones sobre la prova i l'informe pericial, així com sobre la problemàtica de l'assetjament a les xarxes socials. Tot seguit, Encarna Roca Trías, vicepresidenta emèrita del Tribunal Constitucional, ha ofert una conferència de cloenda prèvia a la presentació de les conclusions.