Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Món Jurídic | Publicacions | Sant Raimon de Penyafort | Titulars

El nou número 345 de la revista "Món Jurídic", ja disponible al web de l’ICAB en format PDF

Properament rebreu als vostres despatxos el nou exemplar de la revista Món Jurídic corresponent als mesos de febrer i març de 2023.

Mon Mar 13 13:43:31 CET 2023

A la secció “Cara a Cara” s’analitza la derogació del delicte de sedició i la modificació del delicte de la malversació, amb la participació del president de la Secció de Dret Penal, Miguel Capuz, i de l’advocat Andreu Van Den Eynde.

L’entrevista la protagonitza Immaculada Barral, directora general de Dret, Entitats Jurídiques i Mediació a la conselleria de Justícia, Drets i Memòria, qui destaca que “El dret civil català ha de continuar la seva expansió fins al límit competencial”.

Davant la mort d’un referent en el Dret de Família com va ser en Francesc Vega Sala, a Món Jurídic es publica un obituari en la seva memòria, realitzat per les advocades Mercè Pigem i Rosa Maria Barberà.

Així mateix, la nova entrega de la revista inclou articles d’interès com per exemple: “Reflexió sobre l’impacte a la llei d’Enjudiciament Civil a la llum del reconeixement de personalitat jurídica a la llacuna del Mar Menor i la seva conca”; “Els reptes que planteja el nou impost especial sobre els envasos de plàstic no reutilitzables”; “No hay límites a las excepciones que puede formular el responsable tributario aunque haya sido administrador social del obligado principal”; “Alertes al dret a la privacitat en l’era digital”. “Sin novedades en los papeles de Pandora”. “La condemna en costes en l’ordre contenciós administratiu enfront de desestimacions presumptes: quan David paga el silenci de Goliat”.

També es publica la crònica de la festivitat de Sant Raimon de Penyafort, en el transcurs de la qual s’han organitzat prop d’una quarantena d’actes, entre ells, per retre un emotiu homenatge als companys i companyes que compleixen 25 i 50 anys d’exercici de la formació, així com per aquells que han traspassat durant l’any 2022. La formació realitzada ha posat de manifest, un cop més, que l’ICAB és “La casa de la ciència jurídica” i gràcies a les “Trobades de Barcelona” l’advocacia internacional s’ha reunit a la seu de l’ICAB.

La posada en escena tant del “Rèquiem” de Mozart, per part dels companys de La Coral ICAB, com de l’obra “Sobre el fenomen de les feines de Merda”, per part del Grup del teatre han posat de relleu els dots artístics de l’advocacia; mentre que l’esportivitat es va mostrar en el terreny de joc en totes les competicions celebrades: torneig de pàdel, partit de futbol femení i quadrangular de futbol –que va finalitzar amb la victòria de l’equip de l’ICAB.

Des de la Biblioteca també es van organitzar unes visites al Palauet Casades i una visita infantil per donar a conèixer aquest tresor tan emblemàtic de la Corporació. I els més petits de la casa van poder gaudir de la màgia del mag Koko.

Des de la secció “El Col·legi es Mou” s’anima a l’especialització en arbitratge a través del Postgrau en Arbitratge Nacional i Internacional dels Negocis ICAB-UPF 2023, i també es donen a conèixer les activitats que s’estan organitzant per als membres de la comunicat Alumni EPJ, entre elles un tast de vins, que va ser tot un èxit de participació, i properament es farà una nova edició de la festa Alumni EPJ.

Des de l’ICAB també es vol reconèixer la figura dels secretaris i secretàries jurídiques, per aquest motiu s’ha instituït el premi al secretariat jurídic “Memorial Esteve Ferrer i Garriga”.

Us animem a què us reserveu la data del 23 d’abril, ja que la Biblioteca del Col·legi obre les seves portes amb motiu del dia del llibre i de la rosa! Us hi esperem!

"Món Jurídic" és una publicació editada per l’ICAB amb la finalitat de ser un mitjà informatiu i d’expressió dels seus col·legiats/des. És el reflex de la vida col·legial i un vehicle de comunicació de la Junta de Govern amb els col·legiats, alhora que permet l’intercanvi d’impressions entre els propis col·legiats. Podeu adreçar els vostres articles, cartes o opinions a monjuridic@icab.cat

Des del Món Jurídic us recordem que podeu recuperar els articles i notícies publicades en aquesta revista a través del cercador. Podeu realitzar la cerca per text lliure, autor, títol de l’article, data i secció, a través del següent enllaç. I si voleu rebre la revista Món Jurídic, que és gratuïta, només en PDF per tal de contribuir al compliment de l’Objectiu de Desenvolupament 15 relatiu al “Medi Ambient i el respecte a l’Ecosistema” i a una gestió més sostenible dels boscos, us podeu donar de baixa de rebre’l en paper amb un senzill tràmit: enviant un correu a comunicacio@icab.cat

• Titulars

Diputats/des de Guàrdia ICAB

Podeu consultar el calendari dels Diputats de Guàrdia del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) de cada mes, actualitzat, a la pàgina web col·legial. El trobareu a EL COL·LEGI>CONEIX EL COL·LEGI>Diputats/des de Guàrdia.
  • Titulars

La CRAJ informa: Informació sobre les eines Judicials del Territori Ministerio

La Direcció General de Transformació Digital de l'Administració de Justícia informa que s’amplia el número màxim de elements descarregables a través del visor d’Expedients Judicials.
  • Premis i Beques | Premis, Beques i Subvencions

Concurs Contes d'Advocats/des. Edició XXV (2024)

El termini de presentació de contes serà fins al 28 de juny de 2024.