Escola de Pràctica Jurídica (EPJ) | Escola de Pràctica Jurídica (EPJ) | EPJ | Alumni EPJ

Entrevista amb Mª José Ferré Algueró, advocada i professora de l’EPJ de l’ICAB: “L’Escola de Pràctica Jurídica va ser com un fons d’armari per poder iniciar la meva vida professional amb més seguretat”

Mª José Ferré Algueró va ser alumna de l’Escola de Pràctica Jurídica l’any 2006. Actualment, és professora de l’EPJ de l’ICAB en l’especialització de penal, que prepara per a l’Escola Judicial. A través d'aquesta entrevista, ens explica com el Postgrau en Pràctica Jurídica li va ajudar a adquirir coneixements jurídics i tècnics, i la fortalesa i seguretat necessàries per endinsar-se en la professió, gràcies a professors/es qualificats i d'alt nivell.

Wed Mar 01 13:20:00 CET 2023

P. Ens pots explicar què t’ha aportat a nivell professional l’Escola de Pràctica Jurídica?

R. Quan jo vaig acabar la carrera, sincerament, sentia que “no tenia ni idea de res”; molta teoria, però no sabia ni com redactar una demanda, ni com assistir un detingut a comissaria. Gràcies a l'EPJ del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona vaig contactar amb la pràctica; tant per les explicacions dels professors, com amb les anècdotes que ens contaven a classe, casos pràctics que fèiem... i l'EPJ em va aportar coneixements sobre quan i com fer escrits. Sens dubte, l'Escola de Pràctica Jurídica va ser com un fons d'armari per poder iniciar la meva vida professional amb més seguretat.

P. Per què vas decidir fer l’EPJ?

R. Amb la carrera de Dret acabada, em sentia amb molta informació, però no sabia com aplicar-la. No em veia capaç d'anar a un despatx a demanar feina i començar a treballar. Necessitava coneixements que estiguessin més a prop de la realitat. Sabia buscar un article al Codi Penal, però no sabia com funcionava el procediment, ni quin recurs aplicar, etc. Necessitava un reforç per sentir-me més segura. Vaig pensar que l’EPJ seria l'eina adequada.

P. Recomanaries fer el Postgrau en Pràctica Jurídica, per quin motiu?

R. Per descomptat que sí. Que t'ensenyin a aplicar aquesta teoria que et dona la carrera amb el món jurídic del carrer (jutjats, procediments, recursos...), no només és recomanable, sinó que és necessari.

P. Pots valorar la figura de l’Alumni EPJ?

R. Un regal que aporta l'EPJ són els companys de classe; gràcies a l'#AlumniEPJ, et retrobes amb ells, segueixes en contacte, coneixes nous companys i companyes i, fins i tot, pots col·laborar-hi en temes o opinions.

P. Què t’ha aportat ser professora del Postgrau en Pràctica Jurídica?

R. Ha estat una oportunitat que em van donar i, sens dubte, una experiència molt bonica. Vaig ajudar a preparar casos pràctics per a l'Escola Judicial i veure com alumnes preparaven "el seu primer judici" i ajudar-los a corregir els petits detalls, o compartir les meves experiències amb ells a través d'exemples, va ser únic. Va ser el meu primer contacte  amb l'ensenyament i, si tinc oportunitat, repetiré i amb molta il·lusió.