Secció de Dret Fiscal i Financer

L’ICAB analitza les principals novetats tributàries del 2024

La Secció de Dret Fiscal i Financer  de l’Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) ha celebrat al llarg d’aquest  dijous, 15 de febrer de 2024, la VII Jornada Tributària amb l’objectiu d’analitzar els principals canvis normatius del 2024 en aquest àmbit.

Thu Feb 15 19:00:00 CET 2024

El president de la Secció de Dret Fiscal i Financer de l'ICAB, José Blasi Navés, ha inaugurat la jornada, que s’ha estructurat en cinc taules que han permès abordar la situació actual i propera de la fiscalitat internacional -amb menció especial a la tributació mínima del 15% aplicable a grups multinacionals-, la tributació autonòmica catalana, les noves obligacions de facturació d’acord amb els avenços cap a la digitalització i les novetats i qüestions polèmiques a l'impost sobre societats. Per últim s’ha fet un repàs a l'actualitat administrativa i jurisprudencial en matèria tributària.

Per tractar amb profunditat aquests àmbits, s’ha comptat amb la participació de Silvia Pedro Pérez, subdirectora general de Règim Jurídic de Direcció General de Tributs i Joc de la Generalitat de Catalunya; José Ángel De Pablo Vellisco, inspector d'Hisenda de l'Estat; Xavier Suñé Negre, inspector d'Hisenda de l'Estat i president del Tribunal Econòmic Administratiu Regional de Catalunya, l’economista Silvia Andrés Larrión així com amb els advocats i advocades experts en dret fiscal Albert Collado Armengol, Sergio Gorina Torrents, Maria José Gómez García i Meritxell Yus Guijarro.