Comissió d'Estrangeria | Comissió per a la Igualtat de Drets dels Nous Models de Família | Comissió per a la promoció dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) | Torn d'Ofici i Assistència al Detingut | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic)

L'ICAB reivindica el “Dia Mundial contra el tràfic de persones” i reclama l'aprovació d'una llei integral per a la protecció de les persones que han estat víctimes d’aquesta xacra

L'Assemblea General de l'ONU, per conscienciar sobre la situació de les víctimes del trànsit humà i per promocionar i protegir els seus drets, va adoptar una resolució en què va designar el 30 de juliol com a “Dia Mundial contra el tràfic de persones”. Aquesta decisió va ser ratificada el 25 de setembre del 2015 en aprovar-se l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible.

Fri Jul 29 07:00:00 CEST 2022

Precisament per lluitar contra aquesta forma d'esclavatge que encara persisteix a la nostra societat i que s'ha visibilitzat recentment arran de la invasió d'Ucraïna i els desplaçaments que aquesta ha provocat, l'ICAB reivindica un any més el “Dia Mundial contra el tràfic de persones”, amb l'esperança que sigui l'últim, i treballant, a la vegada i mitjançant les comissions per a la Promoció dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), Estrangeria, Defensa d'Ofici, i Igualtat per a l'abast d'aquests objectius de Nacions Unides .

Cal recordar, en aquest sentit, que l'Objectiu 5.2 -que és d’aplicació universal- preveu la necessitat de treballar per posar fi al tràfic d'éssers humans i a tota mena de violència contra dones i nens, ja que any rere any l'Informe Mundial de l'Oficina de les Nacions Unides contra la Droga i el Delicte sobre el Tràfic de Persones' estableix que els principals objectius del tràfic d'éssers humans són dones i nenes, provenint la gran majoria d’elles de territoris en conflicte.

També es recull als ODS la voluntat de l'ONU d'adoptar mesures immediates i eficaces per eradicar les formes contemporànies d'abusos com pot ser el tràfic de persones a l'Objectiu 8.7, mentre que l'Objectiu 10.7 estableix la necessitat d'aplicar polítiques migratòries planificades i ben gestionades i l'Objectiu 16.2 té com a finalitat posar fi al maltractament, l'explotació, el tràfic i totes les formes de violència i tortura contra els infants.

Per això, des de l'advocacia institucional seguim reivindicant l'aprovació d'una llei integral per a la protecció de les persones que han estat víctimes del tràfic d'éssers humans, que persegueixi de manera contundent els delictes relacionats amb aquestes conductes que atempten contra els drets humans.

Així mateix, des de l'ICAB també volem recordar que l'advocacia garanteix la prestació d'assistència jurídica a les víctimes de qualsevol mena de violència contra la dona i treballem de manera coordinada amb els poders públics perquè s'estableixi un entorn normatiu i segur per tal que les persones que han caigut a les màfies del tràfic puguin denunciar la seva situació.

Tot això, atès que la visibilització d'aquesta xacra i la conscienciació de la societat són les millors vies per poder eradicar aquesta comercialització denigrant de la dignitat de les persones.