L'ICAB sol·licita el manteniment de les videoconferències en les actuacions policials

Us informem que a partir de les mesures actualitzades establertes en la resolució SLT/915/2022, de 31 de març, relativa a contenció per la pandèmia de la COVID-19 a Catalunya, en relació als cossos policials de Mossos d'Esquadra i policies locals de Catalunya,  s'ha acordat, sense consulta prèvia a l'advocacia, suprimir el caràcter preferent de la utilització de mitjans telemàtics en les actuacions policials a les seus d'aquests cossos i forces de seguretat.

Wed May 11 18:36:20 CEST 2022

Des de l'ICAB, s'ha sol·licitat a la Direcció General de la Policia de Catalunya que es mantingui la utilització preferent dels mitjans telemàtics, especialment de les videoconferències, en la realització d'assistències a persones detingudes o investigades a les comissaries de Mossos d'Esquadra i policies locals. En aquelles diligències d’investigació que resulti adequada la seva utilització, l'ús d' aquestes tecnologies ha demostrat aportar més celeritat i agilització en la tramitació, i, a més, la seva implementació ha tingut una entre tots els professionals.

Des de la Comissió de Relacions amb l’Administració i la Justícia (CRAJ) i des de la Comissió del Torn dOfici, es continuarà actuant en aquesta línia, d’impuls a la modernització de la justícia i consolidació de les tecnologies en la realització d’actuacions professionals.

La Junta de Govern continuarà realitzant les gestions necessàries per a què es replantegi aquesta situació ja que, si bé en principi es van establir en atenció a la situació sanitària que vivim, a la vista dels resultats obtinguts, es valori la possibilitat de la seva permanència a la actualitat.

Us informarem puntualment de les novetats que es produeixin en aquesta qüestió.