Notes de Premsa | Titulars

La Intercol·legial Jove neix per visibilitzar els joves professionals i promoure nous espais de debat, reflexió i col·laboració entre aquest col·lectiu

La presentació en públic d’aquesta agrupació s’ha realitzat a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona i ha comptat amb les intervencions del president de la Intercol·legial i degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez;  la segona Tinenta d’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Mª Eugènia Gay; el president de la Intercol·legial Jove, Alexander Salvador , i el conseller de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, Carles Campuzano.

Wed Apr 03 21:20:00 CEST 2024

L’Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya ha presentat en el marc d’un acte celebrat a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) la Intercol·legial Jove, una agrupació que engloba representants joves de les corporacions professionals membres d’aquesta associació conformada per més de 100 col·legis professionals de Catalunya.

El president de la Intercol·legial i degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, ha presidit l’acte i ha destacat que a través d'aquesta iniciativa “es vol promoure un espai de reflexió i debat per a joves professionals d'arreu de Catalunya i alhora promoure l’establiment de ponts de col·laboració  que permetin abordar reptes de futur comuns”.

Durant la presentació, Mª Eugènia Gay, segona Tinenta d’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona ha exposat que “la nova Comissió Intercol·legial de Professionals Joves suposa una petita gran fita per consolidar la veu de la joventut en l’àmbit dels col·legis professionals, que tenen una gran capacitat d’interlocució  amb les institucions per traslladar els problemes i les oportunitats que es generen a l’entorn laboral”.

Per la seva part, Alexander Salvador, president de la Intercol·legial Jove i del Grup de l’Advocacia Jove de l’ICAB, ha afirmat: “és imprescindible una organització com la Intercol·legial Jove on realment apostem transversalment per les nostres professions i pels nostres col·legis professionals des d'una visió jove” i ha destacat que “en un moment en què els professionals contribuïm amb el 28% de l'ocupació i generem més del 47% de l'IRPF a Catalunya, apostar per una organització com la Intercol·legial Jove és fer-ho per l'economia del país".

Posteriorment s’ha celebrat un “diàleg” que sota el títol el “Futur dels Joves en els col·legis professionals”  i la moderació d’Alexander Salvador ha comptat amb les intervencions de Rita Giménez, vicepresidenta de la Intercol·legial Jove i representant del Col·legi de Professionals de la Ciència Política i de la Sociologia de Catalunya; Jaume Pla, vicepresident de la Intercol·legial Jove i representant del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya; Abraham Orriols, vicepresident de la Intercol·legial Jove i representant del Col·legi de Periodistes de Catalunya; i Maria Ollé, vocal de la Intercol·legial Jove i representant del Col·legi de Censors Jurats de Comptes de Catalunya.

El conseller de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, Carles Campuzano, ha clausurat l’acte tot felicitant als impulsors de la Intercol·legial per la iniciativa i la valentia i ha considerat “imprescindible que les professions estiguin organitzades i es preparin per afrontar amb més resiliència i capacitat d’adaptació els canvis”. Per finalitzar ha sentenciat: “els reptes i els canvis han de tenir respostes i propostes per part dels joves”.