Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Món Jurídic

La nova edició de la revista "Món jurídic" (341), ja disponible al web de l’ICAB en format PDF

La publicació s’inicia en aquesta ocasió amb l’editorial de Joaquim de Miquel, secretari de la Junta de Govern de l’ICAB, sobre la necessària plena especialització dels operadors jurídics en Infància, Família i Capacitat. És una reclamació de l’advocacia, però també de la Plataforma "Familia y Derecho", i així es recull en els cròniques del ‘I Congrés de Família’ i el ‘II Congrés d’Infància i Adolescència’.

Tue Jul 05 00:37:00 CEST 2022

Aquests no han estat els únics congressos celebrats durant aquesta primavera a l’ICAB. En aquest número, s’inclouen, a més, les cròniques del ‘1er Congrés d’Ocupació Il·legal’ on s’ha posat de manifest la urgència de disposar d’una mesura cautelar immediata de desallotjament per donar resposta a les ocupacions il·legals d’habitatges; i el ‘1er Congrés sobre la clàusula rebus’, on s’ha deixat palès el reclam unànime des de l’advocacia de La Palma i Barcelona perquè aquesta eina jurídica es pugui introduir en l’ordenament jurídic espanyol.

L’ICAB també ha donat a conèixer el seu sistema de Compliance Penal, arran de la realització del ‘III Congrés de Compliance’; Gràcies a la Fira de l’Ocupació s’han exposat les noves tendències del mercat laboral, i en la secció “MASC- Mediació” s’ha inclòs la ‘Crònica del IV Congrés de la Mediació de l’Advocacia’.

També es recullen en aquest número de la revista, el de juny-juliol 2022, les notícies sobre la festa que la Biblioteca va organitzar amb motiu de la diada de Sant Jordi, les accions solidàries de la Coral de l’ICAB i la posada en escena de l’obra “Masclismes”, a càrrec del grup de Teatre del Col·legi.

S’han obert les inscripcions per als Màsters ICAB i el Postgrau de Pràctica Jurídica. En aquest "Món Jurídic" s’expliquen les principals novetats que inclouen. Consulteu-les!

A la secció “Junta Informa”, es comunica l’aprovació per àmplia majoria de la gestió anual de la Junta, la memòria d’activitats, els estats financers, la liquidació pressupostària de l’any 2021 i els pressupostos de l’ICAB per al 2022, així com de la recuperació de l’acte d’imposició de togues per a nous col·legiats i col·legiades.

En la secció ADR-Arbitratge es destaca que el diputat de la Junta de Govern, Frederic Munné, ha estat nomenat president del Tribunal Arbitral de Barcelona.

Les entrevistes estan protagonitzades per Francesc Tusquets, president de l’Acadèmia de Legislació i Jurisprudència de Catalunya, i Magda Campins, investigadora del Vall d’Hebron Institut de Recerca i presidenta del Comitè Assessor de la COVID-19 a Catalunya.

La nova entrega de "Món Jurídic" inclou articles d’interès sobre temàtiques de diversa índole, entre els quals destaquen la vulneració de drets a l’Afganistan; l’essencial tasca que es fa des de la CRAJ en defensa de l’exercici de la professió, o l’anàlisi de les sentències del Tribunal Constitucional en relació a la motivació dels laudes arbitrals.

"Món Jurídic" és una publicació editada per l’ICAB amb la finalitat de ser un mitjà informatiu i d’expressió dels seus col·legiats/des. És el reflex de la vida col·legial i un vehicle de comunicació de la Junta de Govern amb els col·legiats, alhora que permet l’intercanvi d’impressions entre els propis col·legiats.

Podeu adreçar els vostres articles, cartes o opinions a monjuridic@icab.cat

Aprofitem per recordar-vos que podeu recuperar els articles i notícies publicades a Món jurídic a través del cercador de la revista. Podeu realitzar la cerca per text lliure, autor, títol de l’article, data i secció.

• Notes de Premsa | Titulars

L'ICAB i l'ICAM, per prestacions de jubilació dignes

Un nombre significatiu de professionals de l'advocacia de tot Espanya, després de llargs anys de servei, enfronten una situació d'incertesa respecte a les seves futures pensions, reflectint una problemàtica àmplia de justícia social per a ...
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Torn d'Ofici i Assistència al Detingut

Celebrada a la seu de l'advocacia de Barcelona una nova a reunió de la Comissió Mixta PGME-ICAB

En el marc de la col·laboració existent en virtut del conveni de col·laboració entre l'ICAB i els Mossos d’Esquadra s’ha celebrat aquest dilluns, 8 d’abril del 2024, al Palauet Casades, una nova reunió de la Comissió Mixta d’aquestes institucions.
  • Premis i Beques | Premis, Beques i Subvencions

Concurs Contes d'Advocats/des. Edició XXV (2024)

El termini de presentació de contes serà fins al 28 de juny de 2024.