Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Món Jurídic

La revista 'Món Jurídic' núm. 327 ja es pot consultar en PDF

També us informen que arran de la declaració de l'estat d'alarma s'ha interromput el servei de distribució en paper de la revista ‘Món Jurídic’ núm. 327 (que correspon als mesos de febrer i març). Per aquest motiu és possible que alguns col·legiats i col·legiades no l’hagueu rebut. Lamentem les molèsties que aquest fet us pugui ocasionar.
Thu Mar 12 00:00:00 CET 2020

Aquest número està centrat en recollir el que va ser la festivitat del patró del Col·legi: Sant Raimon de Penyafort, i per això hi dedica la portada, editorial i una àmplia crònica de totes les activitats celebrades.

La revista també inclou articles sobre les mesures urgents per a l’accés a l’habitatge, la mercantilització dels serveis jurídics, llei de crèdits immobiliaris, sobre la reforma de Llei de marques i sobre el Dret a l’Òblit, entre altres temes. Mentre que a la secció “Entre nosaltres “ inclou la crònica de les Trobades de Barcelona- Memorial Jacques Henry, que va versar sobre la “revolució de la intel·ligència artificial en el sector jurídic” , del II Congrés d’Actualitat Mercantil i de les Jornades Europees de Mediació.

Les entrevistes recullen les opinions sobre Intel·ligència artificial de Viviane Reding, exvicepresidenta de Justícia i drets Humans de la Comissió Europea i del cuiner i empresari Nandu Jubany. El ‘Cara a cara’ analitza la qualificació i definició dels delictes contra la llibertat i indemintat sexual de la mà del jutge Carlos Viader i de la Comissió d Dones Advocades del Col·legi. A nivel de Responsabilitat Social Corporativa cal destacar el projecte que porta a terme La Fundación Ana Bella en educación digital per a la prevenció de la violencia de gènere, i els Voluntaris ICAB mostren tot el que podem vers als companys i companyes de professió.

Món Jurídic és el reflex de la vida col·legial i un vehicle de comunicació de la Junta de Govern amb els col·legiats i col·legiades.

Us aninem més que mai a aprofitar la situació generada pel COVID-19 i que ens adreçeu els vostres articles, cartes o opinions a  monjuridic@icab.cat

També us informen que arran de l’Estat d’Alarma s'ha interromput el servei de distribució en paper de la revista ‘Món Jurídic’ núm.327 (que corresponen als mesos de febrer i març). Per aquest motiu és possible que alguns col·legiats i col·legiades no l’hagueu rebut. Sentim les molèties que aquest fet us pugui ocasionar.

• Premis i Beques | Premis, Beques i Subvencions

Concurs Contes d'Advocats/des. Edició XXV (2024)

El termini de presentació de contes serà fins al 28 de juny de 2024.
  • Notes de Premsa | Titulars

L'ICAB i l'ICAM, per prestacions de jubilació dignes

Un nombre significatiu de professionals de l'advocacia de tot Espanya, després de llargs anys de servei, enfronten una situació d'incertesa respecte a les seves futures pensions, reflectint una problemàtica àmplia de justícia social per a ...
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Torn d'Ofici i Assistència al Detingut

Celebrada a la seu de l'advocacia de Barcelona una nova a reunió de la Comissió Mixta PGME-ICAB

En el marc de la col·laboració existent en virtut del conveni de col·laboració entre l'ICAB i els Mossos d’Esquadra s’ha celebrat aquest dilluns, 8 d’abril del 2024, al Palauet Casades, una nova reunió de la Comissió Mixta d’aquestes institucions.