Comissió de Protecció dels Drets dels Animals | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: El Col·legi de Veterinaris i el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona signen un conveni per treballar plegats en la protecció dels drets, la salut i el benestar animal

L’objectiu és compartir informació i iniciatives d’interès comú per tots els col·legiats i col·legiades així com organitzar conferències, col·loquis i activitats formatives en matèria de protecció i benestar animal.

Fri Apr 16 12:53:00 CEST 2021
  • La protecció del drets, la salut i el benestar dels animals són punts d’interès comuns entre l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona i el Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona que han desembocat en la redacció d’un conveni de col·laboració entre les dues institucions.

Barcelona, divendres 16 d’abril.- Mª Eugènia Gay Rosell, Degana de l'Il·lustre Col·legi  de  l'Advocacia Barcelona i Ricard Parés Casanova, Vicepresident del Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona han signat un conveni de col·laboració amb l’objectiu d’establir eines i mecanismes per compartir i enriquir les tasques que ja estan duent a terme els dos col·legis a través de les respectives comissions que treballen en la protecció de drets, salut i benestar dels animals.

Aquest conveni els permetrà desenvolupar propostes i projectes comuns en benefici dels seus respectius col·lectius professionals, especialment, en l'àmbit del foment i protecció dels drets dels animals, el benestar animal i formació en aquestes matèries.

En l’acte de signatura Mª Eugènia Gay Rosell, Degana de l'ICAB ha emmarcat aquest conveni en un moment en el que “la importància que han adquirit els drets dels animals, així com l'especialització i l’avenç de la ciència veterinària, fa palesa la necessitat d’aplicar els coneixements sobre salut i benestar a la protecció dels animals”.

Per part del COVB, el seu Vicepresident, Ricard Parés Casanova, ha destacat que “la col·laboració amb l’ICAB ens permetrà oferir als nostres col·legiats una visió més complerta i experta a través de la formació en temes que formen part del nostre dia a dia i que poden generar controvèrsies i dubtes”.

L’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) va crear l’any 2002 la Comissió per a la Protecció dels Drets dels Animals (CPDA)  que compta amb Carmen Valenzuela, com a diputada responsable i també present a la signatura del conveni. La Comissió té com a màxim objectiu fomentar el respecte dels Drets dels Animals i protegir el seu benestar, per la via de les reformes legislatives per equiparar la normativa local, autonòmica i estatal, amb la dels països de l’entorn més proteccionista i assegurar el  compliment i aplicació de les Directives Europees aplicables.

D’altra banda, el Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona (COVB) compta amb el Comitè de Veterinaris per la Protecció dels Animals (CVPA-COVB), que té com a principal objectiu l'assessorament en totes aquelles matèries relacionades amb la defensa i protecció dels animals de companyia, salvatges i d’exposició pública mitjançant la promoció de conductes cíviques i de la tinença responsable dels animals, la defensa i la protecció dels animals.

A través d’aquestes dues comissions, les dues institucions han constatat l’existència d’objectius comuns en matèria de protecció de drets, salut i benestar dels animals i per aquest motiu, han decidit subscriure un Conveni de Col·laboració.  Com a primer pas es constituirà una Comissió Mixta de Coordinació, per compartir qualsevol informació relativa a les activitats que organitzin cadascun dels col·legis en les diferents àrees de la Protecció dels Drets dels Animals i el Benestar Animal, que puguin ser d'interès per als seus col·legiats i col·legiades. I en segon lloc es treballarà per organitzar conjuntament conferències, col·loquis, jornades, seminaris o qualsevol altra activitat formativa, d'estudi o de recerca relacionades amb aquests temes.

Per a més informació:

Departament de Comunicació ICAB